۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۳۴۴
امام جمعه بجنورد:

تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو اعتماد به جوانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما در پی رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستیم و در این راه باید به جوانان اعتماد کنیم تا بتوانند مدیران لایقی برای مدیریت آینده این نظام اسلامی باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، اظهار کرد: کشور ما درزمینهٔ غنی‌سازی اورانیم به حد خودکفایی رسید؛ اما چه خوب است که در امر غنی‌سازی شخصیت انسان‌ها به‌ویژه نسل جوان هم همت‌هایمان را بیشتر کنیم.

به گفته وی اگر جوانان فارغ‌التحصیل وارد میدان کار و عمل شوند و به صنعت کشور خدمت کنند دیگر کشور ما نیازی تکیه کردن به پول نفت ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اقتصاد کشور ما به‌واسطه اینکه به نفت متکی است مریض بوده و یکی از ضربه‌های مهم اقتصادی که کشور ما متحمل شده خام فروشی نفت است.

وی ادامه داد: اگر اندیشمندان و پژوهشگران، نفت که سرمایه‌ای خدادادی برای این مملکت است را تجزیه کنند و زیرمجموعه‌های آن را به بهره‌برداری برسانند، خدمت بزرگی به اقتصاد این مملکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: رهبری فرمودند ما باید با پای خودمان حرکت کنیم نه با عصای دشمن؛ چراکه به عصای دشمن اعتمادی نیست.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ما باید خودمان کشورمان را بسازیم، دیگران برای ما کاری نخواهند کرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جوانان کنونی، چیزی کمتر از جوانان ابتدای انقلاب ندارند؛ ازاین‌رو ما باید مجموعه‌های جوان و مستعد را شناسایی کنیم و با اعتماد به آنها مدیریت امور را به آنها بسپاریم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استعدادهای نسل جدید نباید سرکوب شود؛ زیرا جوانان ما از لحاظ علم و عمل چیزی کم ندارند.

وی تصریح کرد: ما در پی رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستیم و در این راه باید به جوانان اعتماد کنیم تا بتوانند مدیرانی لایق برای مدیریت آینده این نظام اسلامی باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات