۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۲۷۴۱۲
موسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

عنایت امام حسین شامل هیات های عامل به دستورات دین می شود

موسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) گفت: هیاتی که به دستورات دین عمل کند شامل عنایت امام حسین(ع) خواهد شد.
سینایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی موسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی به مناسبت ایام محرم که در مسجد منیریه برگزار شد، گفت: برخی افراد به واسطه شرکت در عزاداری امام حسین(ع) از خداوند طلب‌کار می‌شوند که اصلا درست نیست.

وی افزود: اینکه شخص در عزاداری امام حسین(ع) شرکت می‌کند دلیل بر این نیست که بدون عمل به دستورات الهی نظیر نماز خواندن، رعایت حجاب یا سایر احکام دیگر بتواند از اهل نجات باشد.

حجت‌الاسلام سینایی ادامه داد: کسانی که اینگونه فکر می‌کنند در بین آنان طلاق، کج روی و اختلاس فراوان می‌شود.

وی با بیان اینکه در هیاتی که سالم و صحیح بر اساس دستورات دین عمل شود مریض شفا پیدا می‌کند به هر هیاتی عنایت نمی‌شود، اظهار داشت: در کشور حسینی رفتار یزید را به نام امام حسین(ع) تبلیغ نمی‌کنند.

موسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) افزود: افراد هیاتی باید مبلغان عملی رفتار، گفتار و کردار امام حسین(ع) باشند اینگونه یک هیات سود حداکثری برای همه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سینایی با اشاره به چندین مثال، گفت: باید روزهای محرم خیابان‌ها و کوچه‌های ما تمیزترین روزهای سال باشد و افراد به عشق محرم نظافت با بیش از بیش رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هیات‌های عزاداری امام حسین(ع) می‌تواند بسیار منشا اثر باشد به شرط اینکه ما معارف و نحوه برخورد ایشان را به همان صورتی که خودشان فرمودند در عمل برای دیگران نشان دهیم، ابراز کرد: ما باید در ابتدا خود به دستورات اهل بیت(ع) عمل کرده و سپس آن را به دیگران توصیه کنیم.

موسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) افزود: مطالعه قرآن، عزاداری و اشک بر اباعبدالله الحسین(ع) خوب است به شرط اینکه طبق دستورات الهی و اهل‌بیت(ع) منطقی و عقلایی باشد.

حجت الاسلام سینایی در پایان خاطرنشان کرد: نذر برای امام حسین(ع) همیشه نباید در قالب خوراک باشد می‌تواند به شکل یک کتاب مفید یا نظافت مسیر عزاداران باشد./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات