۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۲۷۱۹۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان‌های استان، برپایی نمایشگاه‌های نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در تبریز و آغاز سال تحصیلی ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به‌مناسبت فرا رسیدن نخستین جمعه از ماه محرم به‌عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع)، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، در استان آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، در این همایش هزاران نفر از مادران به همراه فرزندان خردسال خود، با پوشش‌های سبز و پیشانی‌بندهایی با مضمون یا حضرت علی اصغر (ع)، به‌یاد حضرت علی اصغر(ع)، به عزاداری می‌پردازند. این همایش با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوارشان، حضرت علی‌اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورایی برگزار  خواهد شد.


برپایی نمایشگاه‌های نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در تبریز
هادی یوسف‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از برپایی نمایشگاه‌های نوشت‌افزار ایرانی‌اسلامی در آستانه بازگشایی مدارس در استان خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها در مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون در دسترس خانواده‌ها و اولیای تربیتی قرار داشته و حمایت از تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
وی افزود: در پی درخواست برخی از سازمان‌ها و نهادها، نمایشگاه‌هایی به صورت اختصاصی در محل این مجموعه‌ها در حال برگزاری بوده  و این نمایشگاه‌ها در نهادهایی از جمله «شرکت تراکتورسازی ایران و مدیریت شعب بانک ملی ایران» برپا شده‌است. نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی کانون نیز در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز بطور دائمی برپاست.
یوسف‌زاده در پایان تاکید کرد: به همت مسئولان فرهنگی، فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی اسلامی در جامعه ایجاد شده که گسترش این فرهنگ به حمایت از تولیدکنندگان می‌انجامد.


شب‌های خاطره، انتقال خاطرات جنگ تحمیلی به آیندگان را سبب می‌شود
سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شب‌های خاطره، انتقال خاطرات جنگ تحمیلی به آیندگان را سبب می‌شود،گفت: دفاع مقدس یادآور فداکاری‌های رزمندگان ایثارگر است که باعث ماندگاری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی در سومین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هشت سال جنگ تحمیلی یادآور فداکاری‌های رزمندگان ایثارگر است که باعث ماندگاری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران شده است. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی کشف داشته‌های فرهنگ و سبک زندگی شهدا را برای جامعه پرتلاطم ما نجات‌بخش عنوان کرد و افزود: در این روزگار که هجمه فرهنگی غیرقابل‌ باوری از سوی دشمنان متوجه مردم ماست تنها تبعیت از سبک زندگی شهدا ایمن‌کننده است. 


700 هزار دانش‌آموز اول مهر در آذربایجان‌شرقی به مدرسه می‌روند
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی مجموع کل دانش‌آموزان در سطح استان را ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: امسال تعداد پنج هزار و 200 مدرسه فعال خواهند بود که از ساختمان برخی مدارس به صورت فیزیکی در 2 شیفت استفاده خواهیم کرد.
جعفر پاشایی ادامه داد: از امروز ۶۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز اول ابتدایی در سراسر استان سرکلاس درس حاضر شدند که نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است. تعداد معلمان ۴۶ هزار معلم در سال تحصیلی خواهد بود که یک‌هزار و 200 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت،۲۰۰ نفر از ماده ۲۸ و ۶۰۰ هزار حق‌التدرس به دستگاه تعلیم و تربیت اضافه شده است.
وی با بیان اینکه ۶۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیش‌دبستانی نیز در امسال در مقطع پیش‌دبستانی حضور می‌یابند، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در استان 372 هزار دانش‌آموز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مجموع کل دانش‌آموزان در سطح استان را ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: مدارسی که دانش‌آموزان حضور خواهند داشت، پنج هزار و 200 مدرسه است که از ساختمان برخی مدارس به صورت فیزیکی در 2 شیفت استفاده خواهیم کرد./935/پ
۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات