۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۲۶۹۷۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

روحانیت به مقابله با خرافه‌گری در مجالس مذهبی بپردازد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که بدعت‌گذاری در برخی آیین های ماه محرم برخلاف توصیه های دینی است، گفت: روحانیت به مقابله با خرافه‌گری در مجالس مذهبی بپردازد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد مشترک برگزاری مراسم و مناسبت ‌های مذهبی تبریز، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: دشمنان به دنبال اجرای توطئه نفوذ فرهنگی و اعتقادی در محافل مذهبی هستند.

وی با اشاره به این‌که انحراف و دوری از اصل عزاداری و سوگواری برای مصائب اهل بیت عصمت و طهارت خواست دشمنان است، خاطرنشان کرد: بدعت‌گذاری و پیرایه‌هایی که سنخیتی با آداب و رسوم ایرانی اسلامی ندارد، خلاف مبانی دینی است و دلسوزان فرهنگی و اعتقادی جامعه بایستی به مقابله با این پدیده‌ها بروند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اصل عزاداری برای اهل بیت شناخت مرام و مسلک آن بزرگواران است، افزود: متأسفانه دیده می شود در بعضی از هیات‌های مذهبی هنگام قرآن ‌خوانی افراد کمی حضور دارند، در حالی که حضرت سیدالشهدا در راه احیای آیات قرآن به شهادت رسید.

وی بر توجه به جایگاه قرآن در محافل عزاداری تاکید کرد و گفت: باید پر ازدحام ترین زمان در مجالس عزاداری هنگام قرائت قرآن باشد؛ اگر این قرائت به نحو احسن و با حضور خیل عظیم مردم انجام شود به تدریج قرائت و درک مفاهیم قرآنی به سمت عمل سوق داده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که بدعت‌گذاری در برخی آیین های ماه محرم برخلاف توصیه های دینی است، گفت: روحانیت به مقابله با خرافه‌گری در مجالس مذهبی بپردازد، خوشبختانه در مورد حرمت قمه ‌زنی موفق به فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و جلوگیری از برخی اقدامات سده‌ایم، اما در اطراف تبریز نیز محافلی است که قمه ‌زنی انجام می ‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی خدشه‌دار کردن چهره اسلام ناب محمدی برای تخریب حقیقت اسلام و تشیع را دیگر هدف دشمنان دانست و افزود: دشمنان برای بدبین کردن اذهان بین‌المللی نسبت به شیعیان، به وصرت ویژه در ایام محرم و صفر تبلیغات گسترده ضد محافل عزاداری دارند.

وی با تأکید بر توجه مداحان و روحانیان به استفاده از روضه‌های مستند در محافل عزاداری و سوگواری گفت: استفاده برخی مداحان از آهنگ‌های مبتذل و به‌ کارگیری شیوه‌های غلط برای گرم کردن مجلس اقداماتی خوشایند نیستند، این در حالیست که برخی مجالس عزاداری هیچ‌گاه از حضور و سخنرانی مذهبی روحانیان بهره‌مند نمی‌شوند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات