۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۲۵۸۸۱
با حضور اقشار مختلف مردم؛

یادواره شهدای مدافع حرم برگزار شد

مراسم یادواره شهدای مدافع حرم شهید مرتضی حسین‌پور فرمانده شهید حججی و شهید تاجبخش در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء(ع) برگزار شد.
مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای مدافع حرم شهید مرتضی حسین‌پور فرمانده شهید حججی و شهید تاجبخش شامگاه پنج‌شنبه در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شده سپس سرود ملی جمهوری اسلامی پخش شد.

در ادامه همرزمان شهید مرتضی حسین‌پور به بیان خاطرات خود از همرزمان شهیدشان پرداختند.

در ابتدای این مراسم ابوآلاء الولائی،  دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء(ع) در عراق طی سخنانی اظهار داشت: همه ما باید برای نعمت مقاومت شاکر خداوند باشیم.

وی افزود: همچنین حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و مردم جمهوری اسلامی ایران از مقاومت نیز جای تشکر و قدردانی دارد، امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره حامی مستضعفان و مظلومان عالم بوده و هستند.

دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء(ع) عراق، با اشاره به تقابل جبهه حق و باطل اظهار کرد: امروز حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، مجاهدین بحرین، سوریه و لبنان جزء جبهه حق هستند که در مقابل جبهه باطل یعنی استکبار و مزدوران آن داعش و النصره به مقاومت می‌پردازند و جمهوری اسلامی ایران نیز حامی جبهه حق است.

ابوآلاء با اشاره به خاطراتی از همرزم شهیدش حسین پور، بیان داشت: همه نیروهای مقاومت این فرمانده جوان را می‌شناسند و با فداکاری‌های او آشنا هستند، ما در همه مقاطع مبارزه از شهید قمی خاطره داریم.

همچنین در ادامه مراسم محمد کعبی، همرزم دیگر شهید با بیان خاطراتی از شهید مرتضی حسین‌پور اظهار داشت: شهید حسین پور انسانی صبور و آرام بود که همواره مشکلات همرزمان خود را پیگیری کرده و دنبال حل آن بود.

وی در ادامه درباره شهید تاجبخش اضافه کرد: شهید تاجبخش همواره به نماز اول وقت مقید بوده و بسیار به ائمه معصومین متوسل می‌شد.

در بخش دیگر مراسم ابوالفضل فرهادی از همرزمان شهید مرتضی حسین‌پور نیز به بیان خاطرات خود درباره همرزش شهیدش پرداخت و ابراز کرد: او انسانی بسیار دلسوز و بی‌ریا بود، چنان آرام بود که هنگام عملیات بچه‌ها با دیدن او آرامش می‌گرفتند.

فرهادی درباره شهید حججی اظهار داشت: شهید حججی همواره به نماز اول وقت و نماز شب بسیار بها می‌داد و انسان با ایمان و مخلصی بود.

وی درباره شهید تاجبخش خاطرنشان کرد: شهید تاجبخش از نیروهایی بود که در کنار شهید حسین‌پور مردانه و دلیرانه جنگید و در نهایت به شهادت رسید./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات