۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۲۱۹۳۸
صالحی:

درصدد ایجاد ساختاری مطمئن براي فرهنگ اخلاقي و انساني در جامعه هستیم

وزیر ارشاد گفت: با رهنمودهای آيات عظام و روحانيت اميد است بتوانيم يك ساختار مطمئن را براي فرهنگ اخلاقي و انساني ايجاد كنيم تا يك خروجي خوب از محصولات فرهنگي را در جامعه داشته باشيم.
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سيد عباس صالحي در ديدار با حضرت آيت الله حسین نوري همداني با اشاره به اينكه پس از تشكيل كابينه قرار بر اين بود كه هر وزيري به استانی سفر كند بنده به خاطر تعلق خاطر به شهر قم اين استان را انتخاب كردم، اظهار داشت: اين دولت از ميان يك انتخابات پرشور انتخاب شده است كه مردم سالاري ديني در آن بروز و ظهور كرد.

وي ادامه داد: نفس امام راحل آنقدر پرتوان بوده است كه بعد از ٤ دهه همچنان مردم به ميدان مي آيند و اين يك حسن است، از طرفي ديگر مجلس رأي اعتماد بالايي به كابينه داده است و اين كابينه بايد پرتوان تر اقدام كند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: دكتر روحاني در اين سفر به بنده اين وظيفه را محول كردند كه سلامشان را به شما برسانم، بنده هم از روي علاقه اي كه به شهر قم داشتم سفر اول خود را از اين شهر آغاز كردم، نظر رييس جمهور براي وزير ارشاد اين بود كه بتواند با اهالي فرهنگ و حوزه بتواند يك تعامل خوب داشته باشد.

صالحي يادآور شد: در حوزه فرهنگ به خصوص در زمينه كتاب و نشر توانستم به حوزه فرهنگ آشنايي پيدا كنم، اين تعامل نقطه اشتراكي بين بنده با حوزه شده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يك سري حوزه هاي مشترك ديني را دارد كه هدف ما حفظ و ارتقاء موضوعات ديني در آن است.

وي افزود: ما در حوزه ديني ارشاد بخش هاي مختلفي از جمله سازمان حج و زيارت، بنياد بين المللي امام رضا(ع)، قرآن و عترت و... را داريم، از سوي ديگر در بخش فرهنگي حوزه سينما، تئاتر، كتاب و نشر را داشته و در بخش خارجي هم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را داريم كه ترويج فرهنگ ايران در خارج از كشور را درعهده دارد.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان گفت: با رهنمودهای آيات عظام و روحانيت اميد است بتوانيم يك ساختار مطمئن را براي فرهنگ اخلاقي و انساني ايجاد كنيم تا يك خروجي خوب از محصولات فرهنگي را داشته باشيم./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات