۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۱۶۵۱
معاون پارلمانی رییس جمهور:

دولت تصمیمی برای استرداد تفکیک وزارتخانه ها ندارد

امیری با بیان این که طرح دوفوریتی تفکیک وزارتخانه ها از سوی مجلس رد شد، گفت: دولت در حال حاضر تصمیمی برای استرداد تفکیک وزارتخانه ها ندارد.
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه امروز جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در راستای نشست بین سران سه قوه، گفت: این برنامه از سوی مسؤول دفتر سه قوه تنظیم خواهد شد و از سوی دفتر ریاست جمهوری دکتر واعظی در حال بررسی و تنظیم این جلسه است.

وی در مورد تفکیک وزارتخانه ها نیز تأکید کرد: موضوع تفکیک یکی از مسائل مهم برای دولت است، در واقع جناب رییس جمهور علاقه مند بودند که هیأت دولت دوازدهم با تفکیک وزارتخانه ها آغاز به کار کند، از این رو طرح دو فوریتی به مجلس ارسال شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: این طرح دو فوریتی از سوی مجلس رد شد و در حال حاضر در کمیسیون های مجلس در حال بررسی است، امروز که بنده در خدمت شما هستم در مورد این موضوع صحبت هایی را کرده ایم اما هنوز دولت تصمیمی برای استرداد تفکیک وزارتخانه ها ندارد.

امیری در زمینه حواشی پیرامون وزیر پیشنهادی نیرو در مجلس نیز، افزود: مسائل مربوط به فراکسیون ها و حتی موازی کاری ها مربوط به داخل مجلس است که ما در این زمینه نمی توانیم ورود کنیم، از این رو این سؤال باید از اعضای مجلس و فراکسیون ها پرسیده شود.

وی در مورد دو وزارتخانه بدون وزیر نیز تأکید کرد: رییس جمهور در حال بررسی برای این دو وزارتخانه هستند و فعلا این دو وزارتخانه به صورت سرپرستی اداره خواهند شد، قانون هم اجازه اداره وزارتخانه را تا سه ماه به عنوان سرپرست می دهد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به این سؤال مبنی بر لایحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان نیز گفت: این لایحه در دست بررسی است و هنوز به مرحله اظهارنظر نرسیده است./۸۱۶/۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات