۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۹۷۲۰
آیت‌الله مهمان‌نواز:

مشورت شاکله سبک زندگی اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: روح برادری دینی، خیرخواهی و مشورت و کمک به برادر دینی در عرصه‌های زندگی دینی و دنیایی بوده و شاکله و ساختار سبک زندگی اسلامی بر مشورت بنا شده است.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از مسؤولان، با اشاره به اهمیت مشورت و همکاری در اجرای امور مختلف، اظهار کرد: اسلام این موضوع را برای پیروان خود مورد تأکید و تشویق قرار داده است.

وی افزود: مولای متقیان در این زمینه می‌فرماید: «تبتنی الأخوة فی الله علی التناصح فی الله والتباذل فی الله، والتعاون علی طاعة الله. والتناهی عن معاصی الله والتناصر فی الله واخلاص المحبة».

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: امام علی (ع) تأکید می‌کند برادری دینی بر اساس این امور پایه‌گذاری شده است؛ خیرخواهی طرفینی در مسیر رضای خدا، بذل و بخشش دوطرفه به خاطر خدا و همیاری و همکاری دوطرفه بر انجام فرمان خدا.

وی اضافه کرد: بازداشتن یکدیگر از گناه به خاطر رضایت خدا، یاری رساندن به یکدیگر در مسیر دین خدا و محبت خالصانه و بی غلّ و غش نسبت به یکدیگر از دیگر پایه‌های برادری دینی در جامعه هستند.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: روح برادری دینی خیرخواهی و مشورت و کمک به برادر دینی در عرصه‌های زندگی دینی و دنیایی بوده و شاکله و ساختار سبک زندگی اسلامی بر مشورت بنا شده است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید: «اتبع من یبکک و هو لک ناصح ولا تتبع من یضحکک وهو لک غاش» و تأکید می‌کند از خیرخواهی که اشک تو را درآورد تبعیت کن و از خیانت‌کاری که تو را بخنداند پیروی نکن.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: فردی که به فکر جمع بهایی نمی‌دهد و همواره در جاده زندگی یکه‌تازی می‌کند عاقبت دچار خسارت و زیانباری می‌شود.

وی با بیان اینکه دست تنها صدا ندارد و تک‌صدایی در جامعه دینی موفقیتی به دنبال نخواهد داشت، اظهار کرد: شایسته است فضای مشورت و هم‌فکری در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گسترش یابد تا ثمرات آن کام جامعه را شیرین کند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات