۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۱۷۱۷۸
حجت الاسلام تراشیون:

کانون خانواده محور صمیمت و محبت زوجین به یکدیگر است

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که زن و مرد باید برای هم به عنوان دو بال شوند و تلویزیون یا رسانه را به عنوان غریبه به فضای صمیمی شان راه ندهند، گفت: از هر آنچه که توجهتان را نسبت به همسرتان می کاهد دوری کنید.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که زنان تشنه توجهند و بسته به فیزیک و خصوصیات ظاهری باید در زندگی به آنان اهمیت و بها داد، گفت: پیوسته از آنان تمجید کنید تا مهر و محبت در محیط خانه افزایش پیدا کند.

وی با بیان این که زنان باید در محیط خانه پر کار باشند و زنی که رغبت به انجام امورات خانه نمی کند و دست به سیاه و سفید نمی زند به تدریج افسرده، بدبین و پرخاشگر می شود، تصریح کرد: یکی از هنر هایی که باید زنان در محیط خانه و میان خانواده  داشته باشند و در سلامتی شان تاثیر گذار می باشد همین پرکاری است.

استاد حوزه علمیه قم یکی از شرائز این پرکاری را داشتن فرزندان دانست و با بیان این که متاسفانه امروز خانواده های ایرانی به داشتن فرزند رغبت نمی کنند، نسبت به این قضیه انتقاد کرد و از آنان خواست تا با فرزندآوری کانون خانواده اسلامی را گرم کرده و از برکات و شیرینی آنان خود را محروم نکنند و کانون خانواده را محور صمیمیت قرار دهند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که هنگامی که از کار همسرتان تعریف و تمجید می کنید، آنان به تدریج رغبتشان نسبت به خانه و خانواده ارتقا پیدا می کند و این یک حسن است، یادآور شد: اگر میزان شوق و رغبت را درک کنید به صورت ماهی نه سالیانه خانه تکانی می کردید و این آداب فرهنگی کانون خانواده را مستحکم می کند.

وی با بیان این که برای این حسن خلق در محیط خانه پاداش های فراوانی از سوی خداوند متعال گذاشته شده ابراز کرد: در روایات اینطور آمده که هنگامی که زنان در محیط خانه چیزی را جا به جا می کنند خداوند رحمان به آنان نظر رحمت انداخته و آنان را از عذاب و سختی نجات می دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زنی که هفت روز در خانه شوهر کار کند، به تبع آن خداوند متعال هفت در جهنم را به روی او بسته و هفت در بهشت را می گشاید، اظهار کرد: بانوان برای کار خانه ارزش قائل شوند؛ اگر کسی از شغل آنان پرسید خانه دار بودن را در اولویت عنوان کنند و محوریت آنان در زندگی کار در محیط خانه باشد.

حجت الاسلام تراشیون با بیان این که در سال 95 بر اساس آمار مردم بیش از آنکه درون خانه غذا تناول کنند، به غذای در رستوران ها روی آوردند و این آمار خوشایندی نیست، بیان کرد: باید همه توجهتان به درون خانه معطوف باشد و طوری نشود که تلویزیون ها قبله گاه زوجین شود و یا فضای مجازی نسبت به کانون خانواده اولویت بگیرد.

وی با بیان این که زن و مرد باید برای هم به عنوان دو بال شوند و تلویزیون، رسانه و یا امثالهم را به عنوان غریبه به فضای صمیمی شان راه ندهند، افزود: از هر آنچه که توجهتان را نسبت به همسر می کاهد دوری کنید./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات