۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۱۶۲۹۰
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خبر داد؛

ایجاد ۳۴۲ فرصت شغلی برای ایثارگران در قم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از ایجاد ۳۴۲ فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری قم در یک سال اخیر خبر داد.
سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سیدجواد هاشمی اظهار کرد: در سال تولید و اشتغال و در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی ‌291 نفر از ایثارگران برای انجام کاروزی و مهارت آموزی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی افزود: در این طرح که از سوی دولت در حال اجرا است، جامعه هدف دارای مدرک دیپلم و بالاتر اعم از فرزندان شهدا، ‌جانبازان و فرزندان ایشان، ‌خواهر و برادر شهدا که فاقد شغل هستند می‌توانند حضور داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم کرد: شرکت کنندگان در این طرح آموزشی بعد از مهارت آموزی و اخذ مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توانند با داشتن شرایط لازم از خدمات و تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح آموزش فنی و مهارتی و توانمند سازی که از سال‌های گذشته در بنیاد برای افزایش توان فنی و مهارتی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و فرزندان شهدا اجرا می‌شد امسال نیز تا کنون با معرفی 51 نفر اقدام شده است.

‌هاشمی تاکید کرد: همچنین در راستای اشتغالزایی برای جامعه هدف ضمن ارائه مشاوره از سوی کارشناسان اشتغال بنیاد از هفت مشاور در ادارات مختلف مرتبط با حوزه اشتغال از جمله جهاد کشاورزی، ‌صنعت و معدن‌، سازمان مدیریت،‌ فنی و حرفه ای، تعاون، ‌کارو رفاه اجتماعی و کاریابی‌ها برای ارائه مشاوره شغلی به جامعه هدف توافق صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات حمایتی برای جامعه ایثارگران پرداخت سهم بیمه خویش فرما است که هم اکنون برای 33 نفر از فرزندان شهدا اجرا شده و در یک دوره پنج ساله از این خدمات حوزه اشتغال بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: در خصوص پرداخت وام‌های خود اشتغالی از طریق صندوق کارآفرینی در سال جاری تا کنون برای 11 نفر اقدام شده که هفت نفر موفق به اخذ وام شده و 6 نفر دیگر نیز بعد از تایید مرکز وام خود اشتغالی را دریافت می‌کنند./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات