۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۱۶۰۳۱
امام جمعه موقت اهواز:

دولت دوازدهم قدر وجود ولی فقیه را بداند

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: هیات محترم دولت قدر بیانات رهبری عظیم الشان را بدانند و دردولت جدید این بیانات را سرلوحه کاری خود قرار دهند و به آن ها عمل کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز با تبریک فرارسیدن ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ابن موسی الرضا(ع)، در خطبه اول نماز جمعه امروز اهواز، اظهار داشت: امروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روز بزرگی برای محبان اهل بیت علیهم السلام به ویژه برای اهالی استان خوزستان که محل ورود امام رضا(ع) به ایران اسلامی، است و باید این روز را عظیم و مهم بدانیم.

امام جمعه موقت اهواز با تشریح بخشی از آیه شریفه 26 سوره مبارکه فتح که آن را بسیار پند آموز و عبرت آموز دانست اشاره کرد و ابراز داشت: در این آیه شریفه خداوند متعال به دوقطبی مشخص عالم بشریت از بدو خلقت آدم تا کنون اشاره می کند و آن دوقطبی مشخص جبهه بندی کفر و ایمان است و در این آیه قرآنی به توصیف سربازان جبهه حق و توصیف سربازان باطل و شیطان می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال در آیه 26 سوره مبارکه فتح که به جبهه کفر می پردازد بزرگترین ویژگی آن جبهه را جاهلیت می داند اما برای جبهه حق که ویژگی انسان های متقی و باتقوا است برای آنان ویژگی مهم آرامش را نازل می کند.

وی با تبیین نفی کنندگان ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: جبهه باطل و کفر انسان هایی هستند که ولایت فقیه را قبول ندارند و این افراد حتی ولایت امام زمان(عج) و ولایت امام رضا(ع) را هم قبول ندارند که در حال حاظر در کنار شیطان بزرگ یعنی آمریکا پناه بردند و علیه جبهه حق قدم علم می کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه در خطبه  دوم نماز جمعه امروز اهواز با مهم دانستن مراسم روز گذشته تنفیذ ریاست جمهوری دکتر روحانی از سوی رهبرمعظم انقلاب، تصریح کرد: در نظام سیاسی حکومت اسلامی که بر اساس نظریه ولایت فقیه و خود ولایت فقیه که ریشه از روز غدیر و ولایت اهل بیت دارد، تنفیذ جایگاه اصلی و بسیار مهمی در نظام اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) درباره حاکم یا رییس جمهور بدون تنفیذ، بیان داشت: امام خمینی(ره) رهبر فقید جمهوری اسلامی تنفیذ را بسیار مهم دانسته و عدم تنفیذ رییس جمهور یا حاکم را طاغوت می داند.

وی درباره سفارشات و نکات مراسم و حکم تنفیذ ریاست جمهوری دکتر روحانی از سوی ولی امر مسلمیسن جهان حضرت آیت الله خامنه ای، گفت: رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ و در سخنرانی مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به بیش از چندین نکته و سفارش اشاره کردند که شامل برنامه ریزی دولت در امور کشور، امانت داری، اهمیت به اقتصاد مقاومتی، حفظ وحدت درکشور و روحیه استکبار ستیزی و رسیدگی به محرومان که دولت مردان به ویژه در راس آن رییس جمهور باید به این نکات اهمیت ویژه ای دهند.

خطیب نماز جمعه امروز اهواز افزود: رییس جمهور محترم و هیات دولت قدر فرمایشات رهبر معظم انقلاب و وجود ولایت فقیه را بدانند و به بیانات ایشان توجه خاصی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشتباه خواندن اعتماد زیادی به آمریکا از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، ابراز داشت: براساس بیانات رهبری، جناب آقای دکتر ظریف یک انسان متدین است اما به نظر می رسد آقای ظریف بیش از حد به آمریکایی ها اعتماد کرد و پیاده روی با جان کری وزیر خارجه آمریکا و هم کلام شدن با اوباما رییس جمهور آمریکا اشتباه بزرگی بود چرا که فریبکاری در سرلوحه کاری آمریکایی هاست و بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند که فریب این لبخندها را نخورید.

وی درباره تحولات اخیر جهان اسلام و پیروزی های جبهه حق علیه کفر، خاطرنشان کرد: پیروزی های اخیر حزب الله لبنان و پیروزی رزمندگان مقاومت در سوریه، عراق و یمن ودیگر بلاد اسلامی نشان دهنده تدبیر ولی فقیه یعنی آیت الله خامنه ای در منطقه و اقتدار اسلام بر علیه کفر و دشمنان در منطقه است.

امام جمعه موقت اهواز  بیان داشت: آمریکایی ها و نفوذی های استکبار جهانی در داخل کشور بدانند که این ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار برای یک لحظه دامان ولایت فقیه را رها نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در رابطه با مشکلات استان خوزستان، گقت: مسؤولان استانی معوقات حقوق کارگران برخی از واحدهای تولیدی معطل و مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی را به طور جدی پیگیری و رسیدگی کنند و همچنین مشکل قطعی آب در این هوای گرم را برای برخی از مناطق به ویژه مناطق حاشیه حل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: از مسؤولان قضایی و نیروی انتظامی درخواست داریم از برخی تورهای گردشگری که اخیرا در  فاجعه آفریدند بدون مجوز یا با مجوز که برخی درصدد منویات ناشایستی هستند، مدیریت و یا جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان ابراز داشت: هفته شورای تبلیغات اسلامی را خدمت عموم مردم به ویژه زحمتکشان این ارگان فرهنگی واسلامی تبریک عرض می کنیم.

گفتنی است پیش از خطبه ها، حجت الاسلام سپهر مسؤول شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی خوزستان به مناسبت هفته شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایراد سخنرانی کرد./9453/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات