۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۱۵۳۷۱
امام جمعه زنگی آباد:

سیره زندگی امام رضا مورد توجه مردم قرار گیرد

حجت الاسلام سیفی گفت: برخورد امام رضا با دشمنان، دوستان و گروه های انحرافی برخورد پدرانه و خیرخواهانه بوده است و همچنین از مناظرات آن حضرت متوجه می شویم به دنبال آن بودند که تمام مردم را به سمت بندگی خدا و اجتناب از طاغوت دعوت کنند.
حجت الاسلام ابراهیم سیفی

حجت الاسلام ابراهیم سیفی امام جمعه شهر زنگی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) گفت: بزرگترین کرامتی که خداوند به کشور ایران عطا کرده است وجود مبارک امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) و امامزادگانی است که در پرتو نور این دو بزرگوار وارد کشور ما شدند و یک جایگاه و شرایط ویژه ای برای کشور ایجاد کرده اند.

وی افزود: خوشبختانه اکثریت مردم کشور ما شیعه هستند و آن به جهت حضور امامزادگان در این آب و خاک است و این بزرگترین کرامت برای مردم کشور و نظام اسامی ما است.

امام جمعه زنگی آباد تصریح کرد: حضور حضرت معصومه(س) و امام هشتم(ع) که چندین سال است از وفات این بزرگواران می گذرد، منبع نور، الهام، حیا و عفاف هستند، از این رو بسیاری از مردم از درگاه این بزرگواران حاجت روا و گرفتاریشان برطرف شده است.  

حجت الاسلام سیفی اظهار داشت: از سیره زندگی امام رضا آنچه که در طول تاریخ تا کنون به دست ما رسیده است نشان می دهد که برخورد امام رضا با دشمنان، دوستان و گروه های انحرافی برخورد پدرانه و خیرخواهانه بوده است و همچنین از مناظرات آن حضرت متوجه می شویم که به دنبال آن بودند که تمام مردم را به سمت بندگی خدا و اجتناب از طاغوت دعوت کنند، بنابراین گذشت، ایثار و شیوه و سیره زندگی این بزرگوار می تواند الگویی برای انسانهای کریم و با کرامت باشد.

وی با اشاره به حدیث سلسلة الذهب خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در مسیر حرکت خود به نیشابور حدیث سلسلة الذهب را از جد بزرگوارشان نقل کردند و فرمودند: کلمه توحید(لا اله الا الله) دژ محکم من است، هر کس آن را بگوید داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود از عذاب من در امان است.

امام جمعه زنگی آباد ادامه داد: از این رو فرمایش امام به این معنا است که توحید در صورتی مقبول درگاه خداوند است که به همراه پذیرفتن ولایت اهل بیت باشد، همچنین پیامی که این حدیث برای جامعه امروز دارد آن است کسانی که در این کشور بعد از  حضرت امام زندگی می کنند و دم از ولایت و بندگی می زنند باید بدانند که ولایت را باید به شکل مصداقی قبول کنند.

وی در پایان گفت: امروز مقام معظم رهبری نایب امام عصر(عج) است، از این رو تبعیت از ایشان خاص امام هشتم(ع) و راه امام عصر(عج) و امام خمینی(ره) است، بنابراین ما از دولتمردان، جریانهای سیاسی و منتقدین می خواهیم که برای حفظ نظام اسلامی تبعیت بی چون و چرا از رهبری داشته باشند، همچنین تبعیت از ایشان لازم و واجب برای ملت و شیعیان جهان اسلام است./866/ت302/ب1

ارسال نظرات