۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۱۴۶۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دهه کرامت فرصتی برای تبیین الگوی زندگی اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر الگوبرداری از سبک و سیره ائمه اطهار(ع)، گفت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین الگوی زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های ولادت امام رضا(ع)، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای تبیین الگوی زندگی اسلامی است.

وی با تأکید بر الگوبرداری از سبک و سیره ائمه اطهار(ع)، ادامه داد: زنان جامعه با حفظ جایگاه و پاسداشت عفاف و حجاب، خود را از هرگونه نفوذ مصون بدارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: عفاف و حجاب تنها مختص به زنان جامعه نیست؛ بلکه مردان نیز باید خود را به قوانین و دستورات الهی مزین کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: یکی از نعمات الهی انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به جامعه و به‌ویژه انتخابات و پذیرش مسؤولیت است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد تصریح کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای الگوپذیری درست و ایجاد فرصت مناسب برای تغییر و اصلاح است.

وی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد در دهه کرامت خبر داد و گفت: شروع این دهه با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن با ولادت حضرت رضا(ع) تقارن مبارکی پیدا کرده است که بدون شک ایامی با خیر و برکت همراه با جشن و سرور برای مسلمین است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: مساجد نیز باید برنامه‌های متنوع و جذابی برای این دهه داشته باشند و ائمه جماعات سیره و زندگی حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) را برای مردم به‌ویژه قشر جوان تبیین کنند تا جوانان بیش از پیش از این دو بزرگوار الگو بگیرند و از نکات اخلاقی آنها به نحو احسن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی از قبیل برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری مراسم جشن و مولودی‌خوانی در هیأت‌های مذهبی، برگزاری اردوی زیارتی و آموزشی اعضای هیأت‌های مذهبی در مشهد مقدس، تشکیل گفتمان‌های دینی، بازدید از کلاس‌های اوقات فراغت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری جلسات سخنرانی ازجمله کارگاه آموزشی مبلغات سنتی به مناسبت ایام دهه کرامت در مرکز استان برگزار می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات