۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۱۳۶۶۰
آیت‌الله قرهی:

بی‌باکی گروه تکفیری داعش فارغ از شجاعت و بر ضد اسلام است

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه شجاعت هرگز شامل دشمنان اسلام نمی‌شود، گفت: بی‌باکی گروه تکفیری داعش فارغ از شجاعت و بر ضد اسلام است.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح‌الله قرهی تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج)، امروز در سلسله جلسات در اخلاق که در همین حوزه برگزار شد، گفت: افراد شجاع اهل مراقبه و خودسازی هستند.

وی افزود: روحیه شجاعت در وجود انسان مومن مانع ترس او در برابر دفاع از دین می‌شود همچنین با بی‌باکی که دارد هرگز مرتکب ظلم و جور نمی‌شود.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه شجاعت هرگز شامل دشمنان اسلام نمی‌شود، ابراز کرد: امروز گروه تکفیری داعش به اسم دین و با ژستی شجاعانه دست به قتل عام مردم بی دفاع می‌زنند شاید این اقدام ظالمانه آنان به ظاهر برای دین باشد اما در نهایت بی‌دینی و بی‌باکی ظالمانه صورت می‌پذیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه معنای واقعی شجاعت تنها در اسلام بیان می‌شود و خارج از آن جبن و تهور به شمار می‌رود، بیان داشت: امام علی(ع) فرمودند: شجاعت ساعتی صبر کردن است؛ انسان زمانی که در برابر گناه، دشمنان و نفس اماره‌اش صبر می‌کند در اصل دارای صفت شجاعت است.

وی ادامه داد: انسان اگر در برابر ناملایمات دنیا صبور باشد شجاع است اگر انسان نتواند از دین، ولایت و آرمان‌های اسلام دفاع کند فردی عاجز و ناتوان است چنین عجزی آفت شجاعت است.

آیت‌الله قرهی با استناد بر کلام امیرمومنان علی(ع) درخصوص معنای شجاعت، گفت: حضرت فرمودند: شجاعت بر سه خصلت استوار است که هر یک از آن سه فضیلتی دارد و بالاتر از آن فضیلتی وجود ندارد، نخست از خودگذشتگی، دیگر تن به ذلت ندادن و آخر بالا بردن نام و یاد خداوند متعال بر مبنای آرمانهای دین اسلام است.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) اضافه کرد: هرکس این سه خصلت را به طور یکسان در وجود خود پرورش دهد شجاعت در دورن او به حدی تثبیت می‌شود که کسی نتواند با او به مقابله بپردازد و در میان مردم و زمان خود به عنوان فردی شجاع و نترس شناخته می‌شود.

وی ابراز داشت: با تقویت یکی از فضیلت‌های سه گانه، شجاعت در آن مورد افزایش می‌یابد و آن فضیلت در وجود او شدید و درونی می‌شود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات