۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۱۰۷۶۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعزام ۳۱۰۰ نفر به سفر حج تمتع، اجرای طرح نشاط معنوی در مراغه، رشد ۸۰ درصدی زکات فطره در استان و برگزاری مسابقات شفاهي قرآن و عترت در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی‌ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی از اعزام ۳ هزار و۱۰۰ نفر به سفر حج تمتع از استان خبر داد و اظهار داشت: ۲۲ کاروان از آذربایجان‌شرقی امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند؛ ضمن اینکه هیچ فیش حجی در آذربایجان‌شرقی پس داده نشده است.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از نهم مردادماه آغاز خواهد شد، افزود: حجاج در قالب ۲۲ کاروان و طی برنامه‌ریزی یک هفته‌ای از فرودگاه شهیدمدنی تبریز عازم مدینه خواهند شد. تمام حجاج استان آذربایجان‌شرقی مدینه قبل هستند و هنگام بازگشت به وطن نیز از فرودگاه جده پرواز خواهند کرد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه امنیت و عزت حجاج ایرانی در اولویت مسؤولان امور حج کشور قرار دارد،گفت: با برنامه‌ریزی و توافقات صورت گرفته، تمام حجاج ایرانی در امنیت کامل و به لطف خداوند بدون هیچ مشکلی به سفر حج عازم خواهند همچنین در سلامت و امنیت کامل به کشور باز خواهند گشت.

روحی ملکی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه فیش حج در استان برنگشته و شایعه پس دادن ۴۰۰ فیش حج در تبریز و برخی شهرهای دیگر شایعه بوده که طبق رصدهای صورت گرفته منبع نشر آن از سوی کشورهای خارج از مرز بوده تا با نشر اکاذیب مردم را از واجبات خود دور سازند.

وی افزود: در سهمیه‌بندی کاروان‌ها در ابتدا ۱۵ کاروان برای استان آذربایجان‌شرقی اختصاص داده شده بود که با توجه به تعداد زیاد متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان با درخواست به سازمان حج و زیارت 15 کاروان را به ۲۲ کاروان رساندیم. حج تمتع ۹۶ در امنیت کامل برگزار خواهد شد و جای نگرانی برای حجاج ایرانی وجود ندارد و تمام تمهیدات لازم برای این سفر در نظر گرفته شده است.

اجرای طرح نشاط معنوی در مراغه
حجت الاسلام فریدون مطهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به آغاز اجرای طرح نشاط معنوی در اماکن مقدس این شهرستان در ایام تعطیلات تابستانی گفت: این طرح برای غنی سازی اوقات فراغت یک هزار و 400 جوان و نوجوان در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: این طرح تابستانی فرهنگی و معنوی در راستای معنویت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت اقشار آینده ساز جامعه با محوریت تربیت حافظان قرآنی از 17 تیرماه امسال درآستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان آغاز شده و تا 27 مردادماه ادامه خواهد داشت. 

حجت الاسلام مطهری با بیان این‌که که تقویت باورهای دینی و معنوی و نیز ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان و نوجوانان از اهداف اجرای این طرح است، ادامه داد: در این طرح فرهنگی، 900 پسر و 500 دختر جوان و نوجوان شرکت کرده اند. 

وی اضافه کرد: اجرای برنامه های آموزشی، تفریحی، فرهنگی و قرآنی از مهم ترین رویکردهای اجرایی این طرح بوده که برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در بخش دختران و پسران اجرا می شود. 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی و نیز آموزه های تربیتی در قالب برنامه های متنوع بیان سیره زندگانی ائمه معصومین (ع)، آموزش احکام، تفسیر، مفاهیم قرآنی و موضوعات هنری برای شرکت کنندگان رایه می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در 6 مرکز به صورت مستمر در طول تابستان اجرا می شود اضافه کرد: طرح نشاط معنوی در محل آستان مقدس امامزادگان سید محمد (ع) و سید ابراهیم (ع)، جامعه القرآن کریم، موسسه قرآنی اباصالح امیرکبیر، موسسه فرهنگی و تربیتی اباصالح و موسسه محدثه النبی این شهرستان اجرا می شود. 

رشد 80 درصدی زکات فطره در آذربایجان شرقی
محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: مردم استان امسال 45 میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است. 100 درصد زکات فطره جمع آوری شده در عید سعید فطر برای نیازمندان استان هزینه شد.

وی با بیان اینکه زکات فطره مردم نیکوکار استان در چهار هزار و 337 پایگاه جمع آوری شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 25 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شد و در مدت 48 ساعت بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار توزیع و همچنین در درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان و یا تحصیل دانش آموزان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از همکاری و تعامل سازمان های دولتی و نهادهای حمایتی در جمع آوری زکات فطره مردم، خاطرنشان کرد: امسال با سیاست گذاری حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای زکات، 16 موسسه خیریه و حمایتی با سازمان دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را جمع آوری کردند.

برگزاری مسابقات شفاهي مرحله استاني قرآن و عترت
بيست و دومين دوره مسابقات شفاهي مرحله ي استاني قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربایجان شرقی، فردا چهارشنبه 21 تيرماه از ساعت 8 صبح در سه بخش اساتید، دانشجویان و کارمندان در واحد تبریز برپا خواهد شد.

گفتنی است، محل برگزاری مسابقات برادران در مسجد اميرالمومنين (ع) و خواهران در سالن استاد شهريار واحد تبريز خواهد بود./303/935/ب1

ارسال نظرات