۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۰۹۶۲۰
کارشناس دینی:

فرهنگ برای برخی مسؤولان مصداقی جز رقص و آواز ندارد

امام جمعه امیدیه با بیان اینکه برخی نهادهای متولی فرهنگ امروزه فرهنگ را در رقص و آواز می‌بینند، گفت: جوانان ما در این باره باید به خود بیایند؛ در صورت بی تفاوتی چه بسا شاهد به تاراج رفتن انقلاب اسلامی باشیم.
حجت الاسلام علیزاده، امام جمعه امیدیه

حجت الاسلام مهدی علیزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به بحث آتش به اختیار اظهار داشت: تفسیر این سخن را رهبر معظم انقلاب در عید فطر به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمییز برای همگان بیان کردند؛ کاری خودجوش که وابستگی به ادارت و نهادها نداشته و براساس عقل و فکر منطقی و با برنامه ریزی انجام می شود.

امام جمعه امیدیه خاطرنشان کرد: آتش به اختیار در میدان جنگ زمانی رخ می دهد که حلقه وصل میان نیرو و فرمانده قطع شده باشد و امروزه شاهد قطع ارتباط جوانان انقلابی با حلقه وصل هستیم؛ حال آنکه نهادهای متولی امر فرهنگ امروزه فرهنگ را در رقص و آواز و موسیقی می بینند.

رییس شورای فرهنگ عمومی امیدیه فرهنگ را در رقص و آواز و ترویج فرهنگ غرب منحصر کردن اشتباهی بزرگ دانست و گفت: جوانان ما باید به خود بیایند؛ چرا که مملکت و انقلاب اسلامی فردا در دست آنها است و در صورت بی تفاوتی چه بسا شاهد به تاراج رفتن انقلاب باشیم.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: دنیازدگی سبب عدم تقید و حساسیت نسبت به دین خواهد بود و بی تفاوتی نهادهای فرهنگی نسبت به فعالیت های انقلابی به علت دلبستگی به مقام های دنیوی و ترس از دست دادن مناصب علی رغم داشتن بودجه های کلان است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه تفکرات امام را به عنوان یک میراث فرهنگی مطرح و نگه داشتن آنها را در موزه خواهان هستند در صورتی که پیاده سازی این اندیشه ها در جامعه قطعا پویایی جامعه را در پی خواهد داشت و اخذ آنها در زمان کنونی از رهبرمعظم انقلاب شدنی است.

 امام جمعه امیدیه گفت: کارهای فرهنگی جوانان و نقدشان را توهین حساب نکنیم و نباید با دشمنان مدارا و دوستان سخت گیری و در برابر کارهای خودجوش فرهنگی انقلابی ها بی مهری نشان دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی امیدیه با بیان توهین های صورت گرفته به رییس جمهور در نشست اخیر منافقین ابراز داشت: کجایند آن کسانی که رگ های گردنشان برای اشعار مطیعی ها بیرون زد اما برای منافقین این گونه نشد؟./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات