۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۹۲۱۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعزام نخستین کاروان حج تمتع آذربایجان‌شرقی، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» در تبریز، آغاز مرمت كليساي ۸۰۰ ساله سنت هوانس مراغه و سفر گروه رسانه‌ای از اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدصفایی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اولین کاروان حج تمتع آذربایجان‌شرقی از نهم مرداد ماه اعزام خواهد شد، اظهار داشت: فعلاً برنامه قطعی اعلام نشده است، ولی یک برنامه کلی جهت آمادگی ارائه شده است که مطابق با آن از نهم مرداد ماه پروازهای حج تمتع در استان آذربایجان‌شرقی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده تمام طرفیت‌های پرواز به صورت دقیق اعلام خواهد شد، افزود: طبق ظرفیت تعیین شده اعلامی،۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰  نفر مجموع افراد برای ظرفیت آذربایجان‌شرقی اعلام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خاطرنشان کرد: با ثبت‌نام کاروان‌ها و پاسپورت‌ها می‌توان مطابق با نوع هواپیما تعداد هواپیماها به سمت عربستان را اعلام کرد. با توجه به نوع هواپیما و ظرفیت آنها تعداد کاروان‌های اعزامی به سرزمین وحی تعیین خواهد شد.

صفایی با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از نحوه اعزام در دست نداریم ولی به احتمال قوی اعزام از نهم و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت، گفت: ترمینال فرودگاه بین‌المللی تبریز آمادگی لازم برای پرواز حج را داشته و تمام اقدامات لازم برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر حجاج از چند ماه قبل انجام گرفته است تا پروازها بدون نقص و کاستی انجام گیرد.

برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» در تبریز
جواد کریم نژاد، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه منتخب آثار جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی، به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تبریز برگزار می شود.

وی گفت: در این نمایشگاه 35 کاریکاتور از آثار منتخب هنرمندان ملی و بین المللی شرکت کننده در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم انتخاب شده است. در ارائه آثار به نمایش در آمده سعی شده است از چهره واقعی 'دونالد ترامپ'، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و از موضع جنگ طلبانه، کاسبکارانه، نژادپرستانه و غیر انسانی او پرده برداشته و به مخاطبان نشان داده شود.

وی خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه کاریکاتور 'ترامپیسم' با حضور دهها کارتونیست از ایران و جهان در تهران توجه برخی رسانه های بین المللی را به خود جلب کرده است.

کریم نژاد اظهار کرد: این نمایشگاه از سوی واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از روز چهارشنبه 14 تیرماه لغایت 21 تیرماه سال جاری در گالری یاسمی خانه فرهنگ پذیرای بازدید تمام علاقمندان خواهد بود.

آغاز مرمت كليساي 800 ساله سنت هوانس مراغه آغاز شد
یعقوب طالبی، رئيس ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري مراغه با بیان این‌که مرمت كليساي 800 ساله تاريخي سنت هوانس مراغه آغاز شد، اظهار داشت: این اثر تاریخی با اختصاص 2 میلیارد ریال در حال مرمت است. در طرح مرمت این اثر تاریخی، دیوارهای داخلی و بیرونی، ازاره های سنگی، پوشش سقف از بیرون و داخل مرمت می‌شود.

طالبی افزود: در طرح مرمت این بنای دوره ایلخانی پی و پایه‌های آن استحکام بخشی و بدنه نیز کلاف کشی می‌شود. طرح مرمت کلیسای سنت، هوانس مراغه در مدت سه ماه اجرا می‌شود. مدرسه تاریخی این کلیسا نیز 10 سال پیش مرمت شده وهم محل استقرار اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه است.

سفر گروه رسانه‌ای از اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به تبریز
میراعتماد عمادی، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز از سفر گروه رسانه‌ای از اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به تبریز خبر داد و اظهار داشت: همزمان با حضور اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در هفتمین بازار فیلم اسلامی در مشهد، گروه رسانه‌ای این اتحادیه، در روزهای آتی به تبریز سفر می‌کنند.

وی اضافه کرد: شبکه‌های  قدس تی وی، TV۵ ،HRT، گونش تی وی، 14، cemTV به زودی در تبریز حضور یافته و ضمن دیدار با شهردار تبریز، به پوشش زمینه‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خواهند پرداخت.

عمادی تصریح کرد: حضور طیف گسترده از رسانه های خارجی علی الخصوص در زمانی که تبریز در آمادگی کامل گردشگری  (۲۰۱۸) قرار دارد، می تواند به فرصتی بی نظیر در معرفی تبریز ، پایتخت جهان تشیع در اقصی نقاط دنیا به ویژه در ۲۵ کشور عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی  تبدیل شود. 

وی با اشاره به نقش رسانه در افق گردشگری تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: شبکه‌های رسانه‌ای اعم از مجازی و حقیقی، به عنوان پل‌های ارتباطی، هدایت اصلی رویکردهای گردشگری را بر عهده دارند؛ خرسندیم که این شاخص مهم در کلان‌شهر تبریز با همراهی رسانه‌های مختلف جمعی به بروز و ظهور رسیده‌ است./303/935/ب1

ارسال نظرات