۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۰۵۰۳۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در تبریز، ثبت وقف جدید در شهرستان اهر و میزبانی آستان مقدس امامزادگان از احیاگران لیالی قدر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن با حضور «احمدشحات احمد لاشین» قاری مصری و با استقبال اقشار مختلف مردمی و مسئولان استانی در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار شد. وی با حضور در امامزاده سیدحمزه(ع)، تبریز را با نوای دلنشین خود قرآنی کرد.

قبل از تلاوت قاری مصری، استاد مهدی محمدزاده، قاری برجسته استان و همچنین رضا عبدی از دیگر قاریان استانی آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کردند. این محفل با حضور، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان و تعدادی از قاریان و مدیران استانی همراه بود.

زمانی که احمدشحات احمد لاشین، برای تلاوت در امامزاده سیدحمزه(ع) حاضر شد با استقبال گرم و صمیمی مردم روبرو شده و جمع کثیری از مردم قرآن دوست شهر اولین‌ها دور او حلقه زدند و وی نیز ابراز خوشحالی از این موضوع داشت.

با آغاز تلاوت این قاری مصری،  تمامی حاضران منتظر اجرای تلاوتی متفاوت از وی بودند و او هم تلاوت زیبا و معنامحور ارائه داد و باعث به وجد آمدن مردم شده بود به طوری که هنگام تلاوتش بسیاری از افراد از نوای دلنشین او آیات قرآنی را زمزمه می‌کردند و پیوسته او را تشویق می‌کردند.

تبریز 2018 نقطه آغاز تبدیل آذربایجان شرقی به قطب گردشگری کشور
سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی امروز در جلسه هماهنگی تبریز 2018 اظهار داشت: در کنار تمامی دستگاه‌های اجرایی، عموم شهروندان استان باید برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان تلاش کنند. حضور هرچه بیشتر گردشگران خارجی در استان، مزایای مهمی همچون شکوفایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از بدیهی‌ترین اقدامات لازم برای میزبانی از گردشگران در سال 2018 همچون ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل، آموزش برخورد مناسب با گردشگران و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی انجام نشده است. دستگاه های مسئول باید نسبت به تحقق اهداف استان و کشور در سال 2018، بیش از پیش اهتمام ورزند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر افزایش تبلیغات برای رویداد عظیم فرهنگی تبریز 2018، گفت: هماهنگی‌های لازم با آژانس‌های گردشگری و مسافری برای جذب گردشگران خارجی انجام شود. اداره کل میراث فرهنگی باید نسبت به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی برای راهنمایان گردشگری و ضرورت تسلط به زبان انگلیسی اقدام کند.

شبستری بر ضرورت رعایت قوانین مصوب بین المللی و داخلی در ارتباط با میراث فرهنگی و اماکن تاریخی و مذهبی تاکید کرد و گفت: تدابیر لازم برای آغاز بکار سریع پلیس گردشگری اتخاذ و با هتلداران و مدیران مراکز اقامتی برای اعمال تخفیف مناسب اقامت هماهنگی شود.

ثبت وقف جدید در شهرستان اهر
علی احمدزاده، رئیس اداره اوقاف اهر، در گفت‌وگو با خبرنگاران، از ثبت وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: وقف جدید قطعه زمینی است به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون ریال در روستای قوتانلو از توابع شهرستان اهر که توسط واقف خیر اندیش آقای قلنج نصیری جهت احداث آشپزخانه برای مسجد روستا وقف شده است.

احمدزاده، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری تاکنون ۳ مورد وقف جدید در شهرستان اهر به ثبت رسیده است.

آستان مقدس امامزادگان میزبان احیاگران لیالی قدر
حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز گفت: مراسم شب‌های قدر در ۲۳، ۲۵ و ۲۷ خرداد ماه همزمان با مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در ۲۶ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزادگان عون‌بن‌علی و زیدبن‌علی(ع) تفرجگاه عینالی در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام جعفری با بیان این‌که شب‌های قدر، فرصتی طلایی برای برقراری ارتباط مستقیم با پروردگار و راز و نیاز با او است، تأکید کرد:  این شب‌ها، بهترین فرصت و بهانه برای ترک همیشگی گناهان، دوری از بدی‌ها و پاک کردن زنگار از دل‌ها است و همچنین این شب‌ها، اوقات پر رمز و رازی است که در آن، خداوند وعده داده دعاهای  بندگان خود را اجابت خواهد کرد./۳۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات