۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۰۴۴۰۷
امام جمعه تبریز:

ارتباط مراکز علمی با صنعت لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که بستر اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی از مجرای دانشگاه‌ها و تولیدات علمی و ایده های جدید می گذرد، گفت: ارتباط مراکز علمی با صنعت لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای شورای دانشگاه تبریز با بیان این‌که این مرکز آموزش عالی با عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور شناخته می شود، اظهار داشت: جایگاه دانشگاه تبریز در دوران دفاع مقدس بسیار ممتاز بوده است.

وی با بیان این‌که بر اثر بمباران هوایی رژیم بعثی عراق در زمان جنگ تحمیلی جمعی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تبریز به خیل عظیم شهدا پیوستند، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در حین پشتیبانی از جبهه های جنگ بودند، مورد کینه دشمن بعثی قرار گرفتند که  باید همیشه و در همه حال به یاد این شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به دانشگاهیان، گفت: رهبر انقلاب همواره نسبت به اساتید و دانشجویان توجه ویژه ای داشته‌اند و مطالبات ایشان از این قشر فرهیخته نشان از عمق نگرش نسبت به نقش و جایگاه دانشگاهیان دارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دانشگاه ها باید در کنار فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی به توسعه ارتباط با صنعت اهتمام داشته باشند، افزود: مراکز صنعتی و نظامی نیز برای رفع نیازهای فنی و تحقیقاتی باید نگاهی ویژه به سمت دانشگاه و اساتید متخصص داشته باشند، در حقیقت ارتباط مراکز علمی با صنعت لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، افزود: مهمترین مسأله امروز کشور اقتصاد است؛ رهبر انقلاب در نامگذاری سال های اخیر، به این امر تأکید داشته و امسال بار دیگر بر ضروت توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال سفارش دارند، انتظار داریم صنعت و دانشگاه به ویژه دستگاه ها، نهاد ها و سازمان های مرتبط  اهتمام ویژه در این عرصه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که بستر اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی از مجرای دانشگاه‌ها و تولیدات علمی و ایده های جدید می گذرد، افزود: اعطای تسهیلات کم بهره از سوی بانک ها به مراکز تولیدی، ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی، پرهیز از اسراف، توجه به تولید ملی، بهره‌وری در جریان تولید و ... از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که اقتصاد صرف وابسته به نفت منجر به ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی و نابودی فرصت های اشتغال می شود، خاطرنشان کرد: با رونق تولید ملی و پرداختن جدی به مسأله اقتصادی مقاومتی، می توان از مشکلات بیکاری هم جلوگیری کرد، چراکه با حل مسأله اقتصاد، بیکاری و اشتغال بسیاری از مشکلات کشور دیگر نیز خود به خود حل خواهد شد.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با بیان این‌که دانشگاه تبریز از لحاظ کارکرد علمی و آموزشی به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر و از لحاظ نقش فرهنگی و رسالت اجتماعی اولین دانشگاه کشور به حساب می آید، اظهار داشت: دانشگاه تبریز  در حال حاضر با بیش از 24 هزار دانشجو، 760 هیأت علمی علمی، 21 دانشکده، چندین دانشکده اقماری، 10 قطب علمی و مرکز تحقیقاتی، 200 آزمایشگاه مجهز و ...  جزء دانشگاه های یک درصد تأثیرگذار جهان و بزرگترین قطب علمی در شمالغرب کشور مطرح است./935/202/ب2

ارسال نظرات