۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۰۴۲۵۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

انتصاب معاونت فرهنگی اوقاف آذریایجان شرقی، انتخاب تعدادی از خبرنگاران تبریزی بعنوان خادمان افتخاری عتبات عالیات و برپایی ۳۵ محفل قرآنی در شبستر از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرپرست جدید معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذریایجان شرقی منصوب شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در حکمی محمد علی فاضلی نسب را بعنوان سرپرست جدید معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذریایجان شرقی منصوب کرد.
سرپرست جدید معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذریایجان شرقی در سوابق کاری خود معاونت اداری ومالی؛ رئیس بازرسی اوقاف و کارشناس مسوول پشتیبانی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی را دارد.


9 خبرنگار تبریزی خادم افتخاری عتبات عالیات شدند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی طی احکامی با اشاره به اینکه خدمتگزاری به آستان مقدس ائمه معصومین (ع) تنها به حضور در این آستان قدسی و زدودن عرق از جبین عاشقان و غبار از مسیر زائران خلاصه نمی شود، یادآور شده است: تبلیغ پیام خدمت رسانی و شکوه و عظمت بارگاه ائمه اطهار (ع) از برترین مصادیق خدمتگزاری بوده و رسالتی زینبی است.
علی داداش زاده اضافه کرده است: همواره علاقه مندان و محبان اهل بیت (ع) می کوشند تا با بهره گیری از فیوضات معنوی این ستارگان همیشه منور، این هدف متعالی را محقق سازند.
در این احکام ابراز امیدواری شده است، با بررسی ظرفیت های موجود از باب خبررسانی و آگاه سازی مردم شریف و ولایت مدار، در راستای اهداف والای ستاد بازسازی عتبات عالیات قدم برداشته و حق خادمی به این آستان شریف را ادا کنند.
احمد بادیران از روزنامه فجر آذربایجان، علیرضا محمدپور از روزنامه مهد تمدن، پروین امینی از نشریه روزان، اکبر بردباری از نشریه بردباری، معصومه درخشان از خبرگزاری فارس، مهری هاشم زاده از خبرگزاری ایسنا، مهدی کاظم زاده از خبرگزاری تسنیم، موسی انصاری از صدا و سیما و سیدیحیی مرتضائی از خبرگزاری ایرنا، به عنوان خادم افتخاری ستاد عتبات عالیات و نماینده این ستاد در میان اصحاب رسانه آذربایجان شرقی مفتخر شدند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی به عنوان نخستین ستاد خودجوش مردمی از سال 1382 فعالیت خود را شروع کرد و سپس با تشکیل ستاد مرکزی از سال 1384 به طور رسمی فعال شد. جمع آوری نذورات مردمی، خدمات رسانی به زائران حسینی و اجرای پروژه های مختلف عمرانی و بازسازی از جمله حوزه های فعالیت این ستاد در عتبات عالیات می باشد.
هم اکنون ساخت نیم ضریح تل زینبیه در کربلای معلا از سوی هنرمندان تبریزی در رشته های مختلف از طرف ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی با پیشرفت 85 درصدی ادامه دارد.


برپایی ۳۵ محفل قرآنی در شبستر
حجت‌الاسلام محمد پرورش رئیس اداره اوقاف شبستر با بیان این‌که ۳۵ محفل قرآنی درطول ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: محافل اُنس با قرآن کریم و روخوانی قرآن با هدف گسترش معارف کلام آسمانی وحی در بین اقشار مختلف مردم در برنامه‌های اداره اوقاف کنجانده شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی خاطرنشان کرد: طرح ضیافت الهی با هدف ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای معنوی اُنس با قرآن کریم و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش به اجرا درآمده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر، ترویج مسائل قرآنی را در گسترش روح معنوی در جامعه تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: ترویج مسائل قرآنی، روح معنویت و ایمان را در جامعه گسترش داده و سبب جذب جوانان به سمت معنویات می‌شود.


ساختارهای تبریز 2018 در حال تقویت و روزآمدی است
حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این‌که برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد، دست یاری به همه شهروندان تبریزی دراز کرده‌ایم، اظهار داشت: با بخش‌های گوناگون مدیریت شهری در ارتباط هستیم تا زمینه اعتلای تبریز را در همه حوزه ها به بهترین شکل ممکن فراهم سازیم.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر تلاش خواهیم کرد تا زمینه نمایش المان‌های مرتبط با موضوع فرهنگ و هنر را در تبریز فراهم کنیم تا تبریز از جلوه‌های بصری مناسب‌تری بهره‌مند باشد. این المان ها البته واجد ویژگی‌هایی از تبریز 2018 و نیز مظاهر فرهنگی و هویتی این شهر خواهد بود.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: ما مسؤولیت داریم تا همه شهروندان را نسبت به این مسئله آگاه کنیم و زمینه پذیرش عمومی این موضوع را در افکار عمومی و میان شهروندان به شکلی گسترده فراهم کنیم. در جشنواره دهم تابستانی تبریز، این موضوع از طریق جنگ‌های محلات و جشن های شبانه محقق خواهد شد و مخاطبان چندصدهزارنفری این برنامه ها از جزییان آن مطلع خواهند شد./935/
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات