۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲
کد خبر: ۵۰۳۱۹۵
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

سنگین ترین عمل در وزنه اعمال انسان

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سنگین ترین عمل در وزنه اعمال انسان حسن خلق است، گفت: حسن خلق، موجب برکت در عمر و گشایش در رزق می شود.
کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعیدی امشب در برنامه ضیافت خانوادگی که در صحن امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه آیه 86 سوره نساء می فرماید که هرگاه به شما تهیتی رسید آن تهیت را نیکوتر از قبل به صاحب آن برگردانید، گفت: سلام یکی از نام های خداوند است و استفاده از این نام خداوند برای خوشامد گویی به دیگران به معنای آروزی سلامتی و نشاط در ایمان برای دیگران است.

وی افزود: سلام نشانه حسن خلق مؤمن است و سنگین ترین عمل در کفه ترازوی اعمال مؤمن حسن خلق است و در روایات نقل شده که در روز قیامت هیچ چیز مانند حسن خلق نمی تواند کفه اعمال انسان را سنگین کند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه سلام دعا برای مؤمنان است، تصریح کرد: همانطور که گفته شد سلام دعای سلامتی و خیز خواستن برای دیگران است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه انسان در قالب سلام برای برادر مؤمن خود آرزوی عاقبت به خیری و صحت در ایمان می کند، ادامه داد: دعای خیر انسان در حق دیگران به خود او بازگشت داده می شود بنابراین دعای عاقبت به خیری برای دیگران عاقبت خود انسان را نیز به خیر می کند.

وی با تأکید بر اینکه خش خلقی و حسن خلق روزی انسان را زیاد کرده و موجب برکت در رزق می شود، گفت: این درحالی است که انسان کج خلق در روز قیامت با بدترین عذاب ها از سوی خداوند مجازات می شود زیرا چنین فردی موجب آزاد دیگران شده و با رفتار خود جلوی جاری شدن عدالت و دین حق الهی را گرفته است.

استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: روزی یکی از کنیزان امام صادق(ع) برای ایشان گلی را به عنوان هدیه آورد و امام صادق(ع) پاسخ و هدیه ای بهتر به او دادند و در عوض هدیه این کنیز او را در راه خدا آزاد کردند.

وی افزود: این سیره اهل بیت(ع) در برخورد با نیکی دیگران است و مؤمن باید بداند که خداوند نیز در عوض نیکی های او، پاسخ بهتری را در دنیا و آرخت به او هدیه می کند./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات