۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۰۲۹۲۸
امام جمعه دابو و دشت سر:

دوری از اندیشه امام خمینی سبب فاصله از اصول انقلاب می شود

حجت الاسلام تقی زاده ‌آملی گفت: امام خمینی(ره) به مردم وعده های دروغ نداده و نسبت به همه احترام قائل بود و آن هایی که به شعور مردم توهین می کنند سیره ایشان را مرور کنند تا از مبانی امام و اصول اصلی تشکیل این نظام فاصله نگیرند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، امام جمعه دابو و دشت سر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در روستای کاردگر محله برگزار شد اظهارداشت: رسالت اصلی انسانها گرویدن در مسیر ولایت و قبول کردن و به جان دل پذیرفتن ولایت است.

وی تصریح کرد: کسانی که به حضرت محمد(ص)  بیان کردند ما خدا رو قبول داریم اما نبوت شما را قبول نداریم سبب شد تا حضرت حق آیه ای نازل کردند اگر تبعیت از رسول اکرم باشد شعار توحیدی مقبول می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: اسلام از خانواده نزدیک پیامبر اکرم شروع شد اما عده ای قبول نکردند و علت انحراف آنها چیزی جز سهم خواهی، حسادت و کینه نبوده است.

حجت الاسلام تقی زاده آملی بیان داشت: مدعیان خلافت بعد پیامبر اکرم در جریان هجرت ایشان در غار می ترسیدند که علت ترسشان در عدم ایمان، باور به مسیر توحیدی، وحدانیت خدا و منیت طلبی بوده است که خواص آن دوران از مسیر دستوری فاصله گرفته و جدا شدند.

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: علت عدم قبول ولایت حضرت علی(ع) در حسادت، بغض، کینه و زیاده طلبی بوده است که فتنه ها را خواص آن زمان ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: عدم بصیرت در مقابل ولایت و تفکر فتنه، توطئه و نفوذ در زمان بنی امیه و در زمان بنی العباس سبب مقابله گری در برابر ولایت قرار بود و در مقابل هر شخصیتی که حاکمیت نظام از سوی خدا بود ایستادگی کردند.

حجت الاسلام تقی زاده آملی افزود: امروز صحنه های کفن پوشی مردم نه تنها فراموش نشد بلکه همان اعتقاد و باور وجود دارد که جریان های فیضه قم، تبریز، ورامین، گنبد و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل و جنگ ‌تحمیلی را  بصیرت مردمی و اقتدا به ولایت فقیه ایجاد کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام خمینی(ره) اهل شجاعت و تقوا بود، گفت: خدامحوری، زهد و ساده زیستی از دیگر ویژگی های بارز بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی اظهارداشت: امام خمینی(ره) به مردم وعده های دروغ نداده و نسبت به همه احترام قائل بود و آن هایی که به شعور مردم توهین می کنند بروند سیره ایشان را مرور کنند تا از مبانی امام و اصول اصلی تشکیل این نظام فاصله نگیرند.

حجت الاسلام تقی زاده آملی بیان داشت: پس از امام خمینی(ره) نیز رهبر معظم انقلاب سکاندار هدایتگری مردم آزادی خواه جهان اسلام را برعهده دارد که ضرورت دارد رهنمودها و تدابیر ارزشمند ولایت را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه دابو و دشت سر افزود: بنده از همین تریبون توصیه می کنم اگر در کتب درسی  بی غیرتی دینی ببینبیم‌ کفن پوشیده و شجاعانه ایستادگی می کنیم و چه دلیلی دارد دستورات رهبری در مورد آموزش و پرورش کنار گذاشته شده و به دستور یونسکو عمل می شود که نشانگر بی بصیرتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی فکر کند رهبرمان مظلوم است و هر کاری می توانند کنند اشتباه محض است که ما جان ناقابل خود را برای نظام، امام و رهبر عزیزمان فدا می کنیم./۲۰۲/۱۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات