۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۰۲۲۰۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برپایی بازارچه خیریه رمضان در تبریز، برنامه تلويزيوني «الف لام ميم» در سيماي سهند و برگزاری مسابقه کتابخوانی خورشید جماران در عجب شیر از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بازارچه خیریه رمضان برای معرفی تولیدات مددجویان خودکفا شده در پارک ائل گلی تبریز دایر می شود. این بازارچه از 16 تا 31 خرداد به مدت 15 روز و در 50 غرفه برپا می شود. هدف از راه اندازی بازارچه خیریه رمضان معرفی و ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.

غلامحسین پورمنافی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 60 طرح خودکفایی کمیته امداد استان در این بازارچه شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، جواهرسازی، گل سازی و... از جمله طرح هایی هستند که در این بازارچه برای فروش به نمایش گذاشته خواهند شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه طرح های خودکفایی کمیته امداد 10 شهرستان سوغات و محصولات تولیدی خود را برای فروش در این بازارچه ارائه خواهند کرد، گفت: بازارچه اشتغال با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده در رده مشاغل خرد و خانگی برپا می شود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته پنج هزار و 470 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 659 میلیارد ریال اجرا شد، افزود: از این تعداد یک هزار و 365 طرح از محل اعتبارات امدادی و چهار هزار و 105 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها بوده است.

برنامه تلويزيوني «الف لام ميم» در سيماي سهند             

ويژه برنامه «الف لام ميم» از گروه معارف و مناسبت هاي سيماي سهند به تهيه کنندگي کوروش رزمي از اول تا پايان ماه مبارک رمضان سال 96 تهيه و پخش مي شود. اين برنامه يک برنامه ترکيبي است با محوريت تفسير آيات گهربار قرآن مجيد که در اين برنامه قرآني هر روز دو آيه مشهور و مهم از هر جزء قرآن توسط کارشناسان حوزه قرآني انتخاب ، تفسير و تشريح مي شود.

الف لام میم در سي قسمت در مسجد جامع تبريز تهيه و ضبط شده و هر روز از ساعت 20 : 14 به مدت 20 دقيقه پخش مي شود. استفاده از از تفاسير و بحث هاي کارشناسان قرآني حجج اسلام اوليانسب، بختاور، سيدي ثاني، محمدزاده( امام جمعه محترم شهرستان شبستر) و حاجي زاده (امام جمعه محترم شهرستان اهر ) استفاده مي شود.
گفتنی است، در «الف لام ميم» جلال مهمان نواز کارگردان، اکبر شوقي مجري – کارشناس ، محمد سيفي تدوينگر، و احد قنبري، حسین برزگر و محمد جليلي تصويربرداران برنامه مي باشند.

مسابقه کتابخوانی خورشید جماران در عجب شیر

فرهاد جبارپور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد عجب شیر از برگزاری مسابقه کتابخوانی خورشید جماران در این شهرستان خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی 'خورشید جماران' با محوریت آشنایی نسل جوان با سیره امام راحل در این شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان این‌که این مسابقه از کتاب وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام (ره) و پیرامون سیره عملی ایشان برگزار خواهد شد، گفت: تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل و ترویج مبانی ارزش ‌های اسلامی و فضائل اخلاقی ایشان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد عجب شیر ادامه داد: علاقمندان می توانند کتاب این مسابقه را از اداره ارشاد عجب شیر تهیه کرده و پاسخ سئوالات را تا سی ام خرداد ماه جاری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر ارسال کنند.

گفتنی است، این مسابقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد عجب شیر و انجمن هنرهای تجسمی این شهرستان دهم تیرماه سالجاری برگزار می شود.

ترتیل خوانی قرآن کریم به صورت زنده از سیمای استانی

«ضیافت رمضان» عنوان ویژه برنامه ترتیل جزء به جزء قرآن در ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی محمد رسولی نمرور است که هر روز از ساعت 14:30 از مصلی تبریز در حدود یک  ساعت پخش می شود.

ترتیل قرآن کریم هر سال توسط قاریان برتر استان اجرا می شود که همراه با پخش زنده آن ، لفظ عربی  و ترجمه فارسی آیات کلام الله مجید نیز زیر نویس می شود.

این سنت حسنه مثل سالهای گذشته در اماکن مقدسه، مساجد و مصلاهای شهرستان های مختلف کشور برگزار می شود که مصلی بزرگ اعظم تبریز هم یکی از این اماکن پرشور و پرمخاطب است که مردم در آن شرکت کرده و همراه با قاریان برجسته استان به قرائت قرآن می پردازند.

محمد رسولی نمرور تهیه کننده، حمید عطالو و حسین عبداللهی  کارگردان، قادر سرافراز دستیار تهیه، حسن وکیلی، احد قنبری، حمید نیکمندان و حسین برزگر تصویربردار و فرزاد شهیرلادی و عباس فرحور دستیار تصویربردار، بابک آمن پور، حمید سلیمانی نیا صدابردار و محمد حسین رحیمی و ابراهیمی دستیار صدابردار ، ومحمد سیفی تدوینگر در این برنامه می باشند./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات