جهانی سازی فرهنگ غربی هدف اجرایی سند ۲۰۳۰ است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در نشست نقد سند 2030 که در جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان اینکه این سند با ظاهر فریبی به دنبال مهندس فرهنکی کشور ها بوده و از ابزار دیپلماسی فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ غربی در سایر کشورها استفاده می کند، گفت: بر اساس آموزه های دینی، مؤمن باید زیرک باشد و در چنین مواردی باید تمام زوایای فریبنده این نوع اسناد ار مورد بررسی قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه پذیرش مفاد این سند به معنای پذیرش بی چون و چرای فرهنگ غربی در برابر فرهنگ اسلامی است، گفت: مفاد سند 2030 در رویارویی و تقابل مستقیم با آموزه های فرهنگ اسلامی قرار داشته و به عبارت دیگر این سند یک سند دین ستیز است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه واکنش صورت گرفته در برابر این سند به موقع و کارساز بود، تصریح کرد: از آن جایی که دست یابی و تحقق اهداف و مفاد مختلف این سند باید از طریق «آموزش» صورت گیرد؛ این موضوع در اولویت پیگیری اجرایی قرار گرفته است و از طریق نمایندگی یونسکو و نمایندگانی از دولت، مراحل بومی سازی آن برای ایران پیگیری شده است.
محرمانه نگه داشتن مفاد سند2030 پس از امضا
حجت الاسلام نبوی ادامه داد: وزرای مرتبط با این موضوع و معاون رییس جمهور در امور زنان سند را امضا کرده اند و پس از مراسم رسمی رونمایی از این سند، که مراحل مختلف اجرای آن، پیش از این، به صورت محرمانه پیش رفته بود؛ برگزار شد و ۳۰ کارگروه تخصصی برای اجرایی شدن این سند تشکیل شد.
تبعات اجرایی سند2030 بر فرهنگ کشور/ پذیرش فرهنگ و سلطه غربی و جهانی شدن فرهنگ غربی و حذف فرهنگ اسلامی
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به اهداف این سند، عنوان کرد: دین زدایی و سکولاریسم بین المللی، فرهنگ زدایی از همه ملت ها و تبدیل تمام فرهنگ ها به فرهنگ محض غربی، رواج فساد در تمام کشورها، زبان زدایی و تبدیل شدن زبان جهانی به زبانی مشترک که بتواند فرهنگ سلطه را بر تمام کشورها غالب کند از جمله آثار و تبعات اجرای این سند در کشورهای مختلف از جمله ایران است
اضلاع مثلث اجرای سند2030 چه کسانی هستند؟
حجت الاسلام نبوی تدوین کتابهای درسی بر اساس این سند، آموزش معلمان بر این اساس و نظارت یونسکو بر اجرای این دستورات در سیستم های آموزشی را سه ضلع مثلث اجرای این سند عنوان کرد و گفت: این مقدمات در این سند نسبت به برنامه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی کشور و سند تحول آموزش و پرورش، به صورت جامع تری دیده شده است.
وی افزود: موضوعاتی در این سند با ظاهر فریبنده بیان شده است که تغایر جدی با فرهنگ ما دارد.
مقابله با فرهنگ ایثار و شهادت در قالب سند 2030/ تربیت نسلی خنثی در برابر فرهنگ مهاجم غرب
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه خشونت زدایی از تمام سیستم های آموزشی را از این دسته موارد دانست و افزود: این موضوع به خودی خود، حرفی درست به نظر می رسد ولی آنچه بر این حرف مترتب است، این است که دروس جهاد و شهادت و مبارزه و تشکیلاتی همچون بسیج دانش آموزی و دانشجویی از سیستم آموزشی کشور حذف شود؛ آنچه نسل آینده را به نسلی خنثی تبدیل خواهد کرد.
حقوق شهروندی پوششی براری ترویج سبک زندگی غربی
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، موضوع آموزش اعلامیه حقوق بشر در تمام سطوح آموزشی و همچنین آموزش حقوق شهروندی به معنای حقوقی که هم اکنون در سبک زندگی غربی جریان دارد، از دیگر نمونههای تغایر این سند با فرهنگ اسلامی عنوان کرد
اهداف سند2030/ نهادینه کردن فمنیسم به بهانه تساوی جنسیتی
حجت الاسلام نبوی تساوی جنسیتی و تساوی حقوق زن و مرد به معنای فمنیسم را از دیگر موارد قابل تأمل در این سند برشمرد و عنوان کرد: بازتاب اجرای این سند در کشورهای مختلف دنیا، اعتراض به برخی کشورها در مورد عدم تحقق برخی از موارد ذکر شده در این سند است؛ آنچه با فرهنگ دینی و قرآنی ما سازگاری ندارد.
وجود اسناد بالادستی نیاز نظام آموزشی کشور را به سند2030 بی اهمیت می کند/ سند 2030 با وجود اسناد بالا دستی بی ضرورت است
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: وقتی کشوری سندی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در اسناد بالادستی نظام آموزشی خود دارد؛ چه نیازی به اسنادی دارد که برای اجرایی شدن آن باید از ارزشهای دینی عبور کند و یا در توجیه اجرای آن، مجبور به طرح موضوعاتی همچون عدم الزام و یا اجرا مطابق آموزه های دینی شود./۹۶۸/پ۲۰۲/ی