۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۹۹۱۲۲
حماسه۹۶/آیت الله حسینی زنجانی:

مشارکت در انتخابات رسالت شرعی و نماد مردمی بودن حکومت است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که حضور و مشارکت مردم در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است، گفت: حضور مردم در انتخابات نشانه مردمی بودن حکومت است.
ایت الله زنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید محمد حسینی الموسوی زنجانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان دقایقی پیش در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق سیار شماره 1158 انداخت.

آیت الله زنجانی با بیان این که مسلما اگر ملت به نظام اسلامی اعتقاد دارند باید در انتخابات نیز شرکت کنند، گفت: همه مردم وظیفه دارند تا در انتخابات شرکت کنند زیرا که این انتخابات متعلق به خود آنان بوده و اگر مشارکت نداشته باشند تنها به خودشان جفا کرده اند از این رو این حضور و مشارکت وظیفه شرعی و ملی است.  

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات نشانه مردمی بودن حکومت است که الحمد الله مردم خواستار نظام اسلامی هستند و در تمام عالم و منطقه این مساله به منصه ظهور نشسته که این حکومت مردمی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: امیدوارم همه مردم در انتخابات شرکت و سرنوشت خود را معین کنند.

شایان ذکر است؛ آیت الله سید محمد حسینی الموسوی زنجانی در بیانیه ای مردم را به مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری دعوت کرده اند که متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

شرکت در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و شوراها وظیفه ملی و شرعی  می باشد.

اینجانب وظیفه خود می دانم تا با شرکت در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و  شوراها سهمی در جهت بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشم و لازم می دانم از ملت شریف ایران تقاضا نمایم در این انتخابات شرکت فعال داشته و فرمایش خداوند متعال، در آیه ی شریفه ی ((یا ایها الذین آمنوا اتقو ا الله و کونوا مع الصادقین ))را ملاک عمل و انتخاب خود قرار دهند و نسبت به انتخاب افراد شایسته اهتمام نمایند . حجت بین خداوند متعال و انسان همین خطاب شریفه قرآن است که از ما می خواهد همراه با راستگویان باشیم امیدوارم خداوند متعال بصیرت کامل به همه ی ما عنایت فرماید تا با استعانت از آن ، به وظیفه شرعی و ملی خود عمل نماییم./202/864/ب1

والامر الی الله سبحانه و تعالی و التوفیق من الله

سید محمد حسینی زنجانی، مشهد مقدس»

ارسال نظرات