۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۷۱۶
دولت یازدهم از پاسخ به فسادها طفره رفت؛

آقای رییس جمهور! پاسخ دهید

مناظره سوم هم به پایان رسید و دولت در برابر چند چالش مهم، باز زبان سکوت در کام گرفت و چیزی نگفت. مجدداً حرف از اعلام اموال شد ولی دولت از ارائه آن به افکار عمومی سرباز زد.
مناظره

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، مناظره سوم نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید و همانطور که پیش بینی هم می‌شد، دولت با تمام توان و عقبه خود برای حمله به دولت مردم و منتقدانش وارد عرصه شد.

کاملاً این مقوله به ذهن متبادر می‌شد که دولت روحانی تمام توانش را جمع کرده است تا حرف‌های طرف مقابلش را خنثی کند. این آخرین نفس‌ها و تلاش‌هایی بود که آنها برای مقابله با دولت مردم انجام می‌دادند و همان طور که پیشتر هم گفته شده بود، دست آنها از ادعاهای مختلف خالی بود.

دوباره وعده‌های تو خالی مطرح شد و دوباره حسن روحانی و اسحاق جهانگیری درباره‌  عبور از رکود، ثبات و مبارزه با فساد حرف زدند. آن‌ها تعداد کثیری از آمارها و عددهای بی پشتوانه را فراهم کرده بودند تا بگویند در عرصه اقتصادی با اراده و محکم پا به میدان گذاشته‌اند. قبل از مناظره برخی از اقتصاددانان و فعالان عرصه مالی به این نکته اشاره کرده بودند که دولت در این مناظره با نشانی‌های غلط و آمارهای مناقشه انگیز، اذهان را منحرف خواهد کرد و وعده‌های قبلی را مطرح نخواهد کرد اما هر چه پیش رفت، خالی بودن دست آنها برای مردم مشخص‌تر شد. 

در کنار این موضوع، مدارک و اسناد تاریخ مصرف گذشته و پوسیده‌ای که دولت با خود به مناظره آورده بود نیز قابل توجه بود.  استراتژی زوج روحانی_جهانگیری کاملاً مشخص بود که با حملات آماری و گاز انبری و با طرح موضوعاتی که در طول چهارسال دائماً بر آن تاکید ورزیدند و در پی آن هستند تا به گونه‌ای میدان بحث اقتصادی را منحرف کنند اما دست طرف مقابل بسیار بسیار پر و کامل بود. روحانی مجدداً موضوعات فرهنگی و غیر مرتبط با حوزه‌های اقتصادی را مطرح کرد.

به هر حال، مناظره سوم هم به پایان رسید و دولت در برابر چند چالش مهم، باز زبان سکوت در کام گرفت و چیزی نگفت. مجدداً حرف از اعلام اموال شد ولی دولت از ارائه آن به افکار عمومی سرباز زد. حرف از اعلام اموال نزدیکان شد، لکن دولت مجدداً حرفی به میان نیاورد و سکوت کرد. موضوع فساد در ساختار دولتی به میان آمد که بازهم جوابی داده نشد.

حتی محمدباقر قالیباف اسنادی از املاک نجومی رو کرد که باز هم دولت پاسخگو نبود. دولت در نهایت پاسخ شبهات مهمی را نداد. آیا نمی‌خواهد در روزهای پایانی‌اش اذهان مردم را روشن کند؟/۱۳۲۵/۱۰۲/خ

ارسال نظرات