۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۹۷۱۰۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

سفر معاون رییس جمهور به تبریز، جذب بیش از ۲ هزار حامی طرح محسنین در استان، تشکیل ۱۸ پرونده قضایی مربوط به انتخابات و آغاز مسابقات قرآن در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه در آذربایحان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی به تبریز در روزهای 21 و 22 اردیبهشت ماه سال‌جاری در راستای تشکیل نخستین جلسه ستاد ملی تبریز 2018 خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب رویداد فراملی تبریز 2018 در هیأت محترم وزیران و تشکیل ستاد ملی و مصوبات آن و به منظور نشست با مدیران استان، بررسی چگونگی تحقق مصوبات یاد شده و حضور در جلسه ستاد استانی شورای سیاست گذاری تبریز 2018 این سفر صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در حاشیه این سفر معاون رییس‌جمهور ضمن افتتاح دبیرخانه دائمی تبریز، "شهر جهانی فرش دستباف" طی جلسه‌ای با تشکل‌های مردم نهاد، انجمن‌های میراث فرهنگی استان و همچنین فعالان بخش خصوصی صنایع دستی و گردشگری به بررسی وضعیت و فعالیت‌های این نهاد‌ها خواهد پرداخت و با هدف تبیین اهداف سازمان میراث فرهنگی در حوزه سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های اجرایی تبریز 2018 در جلسه شورای اداری استان نیز حضور خواهد یافت.

آبدار گفت: بازدید از موزه زنده سفال و موزه‌های قاجار، محدوده تاریخی و فرهنگی شهر و همچنین حضور در اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای سنتی و صنایع دستی (ارسیکا) از دیگر برنامه‌های حضور معاون رئیس‌جمهور در تبریز خواهد بود.

جذب بیش از 2 هزار حامی طرح محسنین در آذربایجان‌شرقی
امیرشبان شبستری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه سه هزار و 318 خانواده تحت حمایت، دارای یتیم هستند، گفت: ترویج فرهنگ نوعدوستی بین اقشار مختلف جامعه موجب ارتقاء همبستگی اجتماعی می‌شود که حامیان و خیران می‌توانند با اقدامات خیرخواهانه خود این امر را بیش از پیش در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کنند.

وی با اشاره به اینکه 28 هزار و 331 حامی از ایتام تحت پوشش این نهاد حمایت می‌کنند، اظهار داشت: هم اکنون چهار هزار و 379 یتیم تحت پوشش این نهاد قرار دارند که در سال گذشته از کمک 12 میلیارد تومانی این حامیان بهره مند شده‌اند. همچنین سه هزار و 318 خانواده تحت حمایت‌، دارای یتیم هستند.

شبستری با اشاره به اینکه چهار هزار و 308 حامی مرد و سه هزار و 907 حامی زن در قالب طرح محسنین یاری رسان کودکان و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت هستند، اظهار کرد: دو هزار و 657 دختر و دو هزار و 470 پسر از فرزندان خانواده‌های مشمول طرح محسنین توسط حامیان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در سال گذشته حامیان طرح اکرام و محسنین به فرزندان معنوی خود بیش از 17 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک کرده‌اند، افزود: طرح محسنین با هدف دستگیری از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار هستند اجرا می‌شود.

تشکیل 18 پرونده قضایی مربوط به انتخابات در آذربایجان‌شرقی
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از تشکیل 18 پرونده قضایی برای این دوره از انتخابات در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: قوه قضائیه مسوولیت پیشگیری و برخورد با جرایم در انتخابات را در کنار دستگاه‌های متولی و نظارتی دارد.

وی افزود: قوه قضائیه اولین اقدام خود در تشکیل جلسه وقوع جرایم را قبل از عید تشکیل داده و بعد از ثبت‌نام رسمی کاندیداهای شورای شهر و نمایندگان مجلس در سطح استان مجموعاً ۴۵ جلسه ستاد پیشگیری از سوی دادگستری برگزار شده است.

حجت الاسلام مظفری گفت: ۲۰۷ مصوبه در این جلسات تصویب شده که یکی از مصوبات اجرایی تعیین شعب ویژه برای بررسی جرایم بوده که در حال حاضر ۴۲ شعبه در دادگاه‌های سطح استان تشکیل یافته است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به سیاست اولیه و اصولی دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تصریح کرد: کمیته کارشناسی زیرمجموعه جرایم در استان تشکیل یافته و به صورت کاملاً شفاف و بدون هیچ‌گونه پوشش، هرگونه موارد امکان تخلف و تخلفات ایجاد شده را صریحاً گزارش داده‌اند.

وی یادآور شد: تعداد دعوت‌ها و تذکرات، هشدارهای از سوی ستاد پیشگیری جرایم، دعوت از کاندیداها، ستادهای انتخاباتی، هواداران مسوولان دستگاه‌های اجرایی یا هرگونه اقدامات اولیه برای ورود به جرایم در این دوره از انتخابات اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر ۱۰۶ مورد دعوتی بوده و تذکرات لازم داده شده ولی ۱۸ مورد پرونده قضایی در این رابطه تشکیل یافته است.

برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از آغاز مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات به مدت سه روز از ۲۰ الی ۲۲ اردیبهشت در تبریز برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه ۸۰۰ نفر از تبریز در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مسابقات در رشته‌های ترتیل، تفسیر، قرائت، دعاخوانی، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن و اذان برگزار می‌شود./303/935/ب1

ارسال نظرات