۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۴۹۵۵۳۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تجلیل از ۴۵ سرباز نمونه نیروهای مسلح، معرفی نفرات برتر دومین جشنواره استانی نماز و نیایش وکسب مقام اول جشنواره بین المللی رسول مهربانی از سوی هنرمند تبریزی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا امروز در مراسم تجلیل از 45 سرباز نمونه نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی به مناسبت هفته جوان، اظهار داشت: این بدنه فعال جامعه که بهترین ایام عمر خود در نیروهای مسلح سپری می کنند، نیازمند حمایت و پشتیبانی از سوی مدیران برای ساختن آینده کشور هستند.

وی ادامه داد: توان دفاعی کشور بستگی به میزان اقتدار کشورمان دارد و تولید قدرت ملی وابسته به حضور جوانان است که نقش بی‌بدیلی را در این زمینه ایفا می‌ کنند. سربازان آینده سازان این کشور هستند و در آینده من و امثال من دیگر نخواهیم بود و این مملکت ساخته نخواهد شد مگر با انسان ‌های ساخته شده ای همچون سربازان.

سردار کریمیان با اشاره به رشادت‌های جوانان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: ما در سخت‌ ترین دوران با استکبار جهانی درگیر بودیم و مدیریت نیز در دست جوانان بود به طوری که 70 درصد شهدا از بین جوانان بودند، اما امروز برخی افراد می ‌گویند که جوانان آن دوره فقط برای شهید شدن می ‌رفتند که این جمله ظلم در حق شهدا است.


معرفی نفرات برتر دومین جشنواره استانی نماز و نیایش 
آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی نماز و نیایش با حضور هنرمندان، شاعران و علاقمندان به هنر و فرهنگ ارزشی در مجتمع فرهنگی و هنری عجب شیر برگزار و نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

براساس این گزارش در رشته نقاشی، فرزانه بینا به عنوان نفر اول،  سارا باقرزاده به عنوان نفر دوم، سیده سولماز موسویان پور به عنوان نفر سوم،  رعنا قلمی به عنوان نفر چهارم، فرزانه دیباجی به عنوان نفر پنجم و  مریم صلاحی به عنوان نفر ششم معرفی شدند.

در رشته خوشنویسی خط نستعلیق، علی طوفانی به عنوان نفر اول، شهریار روزی طلب به عنوان نفر دوم و سمیه پاشازاده در بخش( تذهیب) به عنوان نفر سوم شناخته شدند. در رشته خوشنویسی خط شکسته نستعلیق؛ امیر دانش مراغی به عنوان نفر اول، یونس آتشبار به عنوان نفر دوم و امین هیهاتی آذر به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

در بخش شعر فارسی، عباسعلی عباسی به عنوان نفر اول، احمد الماسی به عنوان نفر دوم و رقیه افشارزاده به عنوان نفر سوم معرفی شدند. در بخش شعر ترکی، حسنیه رحیمی به عنوان نفر اول، عارف ساسانی به عنوان نفر دوم و محمد نوین باراز به عنوان نفر سوم شناخته شدند.


کسب مقام اول جشنواره بین المللی رسول مهربانی از سوی هنرمند تبریزی
وحید آقاکرمی، مسؤول آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: ابراهیم قبله آرباطان، هنرمند و شاعر مرتبط با حوزه هنری استان مقام اول دومین جشنواره بین المللی 'رسول مهربانی' را در بخش ادبی کسب کرد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن هر چه بیشتر شخصیت والای حضرت محمد (ص) در بین اقشار مختلف جامعه اعلام کرد و افزود: دومین جشنواره بین المللی رسول مهربانی همزمان با عید مبعث در چهار بخش پژوهشی، ادبی، هنرهای تجسمی و فضای مجازی برگزار و از نفرات برتر هر بخش با اهدای جوایز و لوح تندیس تقدیر شد.

آقاکرمی ادامه داد: جشنواره امسال با نشر فراخوان آثار از هفدهم ربیع الاول جشن میلاد نبوی آغاز و در جشن مبعث نبوی اختتامیه آن برگزار شد. 60 اثر ادبی جشنواره فوق به داوری نهایی راه یافته بود که با توجه به امتیازهای بالای آثار ارسالی در بخش ادبی در دو بخش شعر و متن ادبی از برگزیدگان آن تقدیر شد.

حمایت فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از بخش خصوصی برای تاسیس هنرستان
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از هنرآموزان هنرستان های استان از حمایت ویژه این اداره کل از بخش خصوصی برای تاسیس هنرستان در سطح استان خبر داد و افزود: هنرستان ها در تربیت هنرمندانی که در آینده در مسیر فرهنگ و هنر حرکت کنند، نقش مهمی دارند.

وی اظهار کرد: پرورش استعدادهای هنری در هنرستان ها، بدون شک فرهنگ را نیز تحت تاثیر و تحول قرار می‌دهد و هنرمندان برخاسته از این فضای علمی و هنری مایه‌ تعالی و مباهات فرهنگ و هنر خواهند شد. اهتمام دولت تدبیر و امید بر گسترش کمی و کیفی هنرستان ها و مرتفع کردن مشکلات این حوزه استوار شده تا جریان هنری در سطح کشور شتاب گیرد.

محمدپور با اشاره به اینکه گسترش آموزش هنر از اهداف دولت، وزارت ارشاد و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، ادامه داد: در این راستا اگر فردی تقاضای تاسیس هنرستان در سطح استان را داشته باشد از حمایت های ویژه و استقبال این اداره کل برخوردار خواهد شد.

وی گفت: برای پرورش هنرمندان برجسته و فرهیخته، مقوله آموزش در هنرستان ها باید از لحاظ کیفی گسترش و عمق یابد و براین اساس هنرآموزان باید با در دست داشتن ابزار قدرتمند علم و هنر و به روز بودن در تربیت نسلی هنرمند و خلاق نقشی ماندگار و موثر ایفا کنند./303/935/ب1

ارسال نظرات