۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۹۴۸۲۱
آیت الله علوی گرگانی:

تولیدات رسانه‌ای باید در شأن و منزلت ایران اسلامی باشد

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با تأکید بر به کارگیری صحیح هنر درتولیدات هنری گفت: تولیدات رسانه‌ای باید در شأن و منزلت ایران اسلامی باشد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز، در دیدار جمعی از هنرمندان فیلم‌ساز و فیلم‌نامه نویس قم با مهم ارزیابی کردن مقوله فیلم‌سازی در جهان، اظهار داشت:‌ هنر نوعی فضیلت و کمال است، بنابراین هر انسانی که در رشته خود هنرمند باشد، می‌تواند نفع بیشتر به جامعه برساند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تعریف هنر در میان علما، ابراز داشت: تعریفی که علما از هنر دارند آن است که میزان نظم و انتظام در هر عمل، نشان دهنده مقدار هنر در آن عمل است، از این رو به هر اندازه که کیفیت نظم و انتظام در عملی بالاتر باشد، هنر آن نیز بیشتر خواهد بود.

وی با تأکید بر به کارگیری صحیح هنر در فیلم‌سازی، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم، بنابراین فیلم‌سازان باید توجه ویژه‌ای کنند تا فیلم‌هایی که تولید می‌شود از نظر جامعه اسلامی پذیرفته شود و در شأن و منزلت ایران اسلامی باشد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته به جای آن که هنر را در راستای تقویت فضیلت‌های انسانی به کار ببرند، از هنر در زمینه‌های شهوانی و سرگرمی‌های باطل استفاده می‌کردند تا مردم را با این مباحث حاشیه ای مشغول کنند و خود به چپاولگری اموال مردم بپردازند.

 وی افزود: متأسفانه برخی اوقات شاهد تولید فیلم‌هایی هستیم که به محض انتشار، با مخالفت‌های علما و مراجع مواجه می‌شوند، چرا که این فیلم‌ها با وضع نظام و دستورات اسلامی سازگاری ندارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: انتظار ما از هنرمندان و فیلم‌سازان این است که هنر خود را در مسیر دعوت آحاد جامعه به حق و حقیقت به کار ببرند و جوانان را با فضیلت‌های اخلاقی همچون صداقت و وفاداری و آثار عمل به این صفات، آشنا سازند.

وی با بیان این که دستورات اسلامی را عقل سلیم می‌پذیرد، اظهار داشت: هر آنچه را که اسلام بر بشر امر می‌کند، همان چیز‌هایی است که عقل سلیم و عقل عقلای جهان نیز آن را می‌پذیرد، از این رو تلاش کنید تا همواره در مسیری قدم بردارید که مورد پذیرش اسلام باشد، در این صورت است که همه مردم جهان نیز شما را تحسین خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با قرائت آیه «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذينَ اتَّقَوْا وَ الَّذينَ هُمْ مُحْسِنُونَ»، ابراز داشت: خداوند متعال در آیه 128 سوره نحل تصریح کرده است که همراه متقیان و انسان‌های نیکوکار خواهد بود، بنابراین تلاش کنید تا جنبه اسلامی را در فیلم‌ها تقویت کنید تا خداوند متعال نیز شما را یاری کند./۸۷۸/ ۲۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات