۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۹۴۱۲۳
آیت الله طه محمدی:

تمام جناح ها بستر مناسب برای انتخابات سالم را فراهم کنند

امام جمعه همدان با بیان این که روحانیت امانت دار معرفت الهی در جامعه است، گفت: تمام احزاب، گروه ها و جریان ها برای برگزاری انتخابات خوب و سالم تلاش کنند و باید در این زمینه امانت دار مناسبی باشیم.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدن طه محمدی امام جمعه امروز در شورای اداری استان همدان با اشاره به ابعاد مختلف دین اسلام اظهار داشت: دین اسلام دین مهربانی، محبت و نوع دوستی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انسن گاهی برای رفاه دیگران باید به خود ظلم کند مانند شهدای مدافع حرم که با وجود فرزند و خانواده از همه چیز دل می کنند و برای رفاه و امنیت دیگران به میدان نبرد می روند.

امام جمعه همدان ابراز داشت: شهدا ظلم را بر خود روا داشتند تا کشور و نظامی سربلند و سر فراز داشته باشیم و اگر شهدا نبودند امروز مشخس نبود چه سرنوشتی در انتظار ایران اسلامی بود.

وی با اشاره به جایگاه این مطلب که انسان امانت الهی را از خداوند تحویل گرفته است، گفت: خداوند امانتی بزرگ را به انسان ارزانی داشته است و انسان باید برای به مقصد رساندن آن از هیچ کوششی فروگذار نکند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: امروز روحانیت وظیفه بصیرت بخشی به جامعه را عهده دار است و سلامت جامعه در گرو آگاهی دادن به همه افراد است.

وی با بیان این که روحانیت امانت دار معرفت الهی در جامعه است، ابراز داشت: تمام احزاب، گروه ها و جریان ها برای برگزاری یک انتخابات خوب و سالم باید تلاش کنند و باید در این زمینه امانت دار مناسبی باشیم.

آیت الله طه محمدی افزود: درروایات آمده است که انسان باید چیزی را که برای خود نمی پسندد برای دیگران هم خوشایند نداشته باشد و این معنای کامل دگر دوستی در اسلام است که مرتبه ای بالاتر نوع دوستی است.

وی در پپایان گفت: انتخابات، مردم و آرای آنان در دست مسؤولان امانت است و باید با ترجیح دادن دیگران برخود راه را بر روی هر گونه ظلم و تعدی مسدود کرد./۲۰۲/۹۷۹/ب۱

 

ارسال نظرات