۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۹۴۰۷۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

میزبانی تبریز در «جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی»، پیام سپاه عاشورا به مناسبت روز پاسدار و دیدار مدیرکل ارشاد با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
خبر کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به میزبانی تبریز برای «سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی» گفت: این جشنواره با حضور بیش از 80 هنرمند از 40 کشور جهان ازمزیت ها و زمینه های موثری برای معرفی تبریز 2018 برخوردار است.

وی ادامه داد: تبریز در بسیاری از هنرها از جمله خوشنویسی، نگارگری، قالیبافی  و ... پیشتاز و صاحب سبک بوده است و این خود گواهی بر شایستگی این شهر برای میزبانی جشنواره بین المللی هنرهای اسلامی است؛ این موضوع موجب شده که شهرداری تبریز میزبانی این جشنواره را به عنوان یکی از بسترهای مهم معرفی تبریز 2018 دانسته و آن را در ردیف بودجه خود قرار دهد.

حمیدی تاکید کرد: این اتفاق مقدمه زیبایی برای تبریز 2018 است تا ظرفیت ها و جایگاه فرهنگی و هنری  تبریز از طریق اساتید و هنرمندان و کارشناسان حاضر در این جشنواره به حوزه های فکری و هنری کشورهای عضو انتقال یابد.

رییس کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد تبریز 2018  نقش تبلیغی و ارتباطی و رسانه ای جشنواره را حائز اهمیت دانست و گفت: در واقع میتوان از شرکت کنندگان این جشنواره به عنوان سفیران فرهنگی و هنری یاد کرد.

گفتنی است، «سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی» ۱۴ تا ۲۲ اردیبهشت با حضور ۸۰ هنرمند و صاحب‌نظر از بیش ۴۰ کشور جهان، با همکاری شهرداری تبریز و دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

تشییع پیکر کودک 18 ماهه تفحص شده در روستای چنار
محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از فعالیت‌های امدادگران در منطقه سیل‌زده آذرشهر، اظهار کرد: حدود یک‌هزار نفر از نیروهای هلال احمر، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و پدافند هوایی با همکاری مردم در حال جستجو برای یافتن پیکرهای دو نفر از جان‌باختگان حادثه سیل در آذرشهر هستند.

وی افزود: با همیاری و مشارکت مردم و نیروهای امدادی، تاکنون پیکرهای 20 نفر از مفقودان حادثه سیل در آذرشهر پیدا شده و امیدواریم به‌زودی پیکر دو نفر باقی‌مانده را نیز پیدا کنیم. با مشارکت ادارات و بخش خصوصی، چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین و دو دستگاه فلزیاب نیز در بستر رودخانه مشغول فعالیت هستد و سه دستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد تا کار جستجو با سرعت بیشتری ادامه یابد.

پرومهدی با اعلام اینکه پیکر آخرین مفقودی حادثه سیل در روستای چنار عجب‌شیر پیدا شده است، گفت: نیروهای امدادی فعال در این شهرستان با اتمام کار جستجو، به جمع نیروهای امدادی شهرستان آذرشهر افزوده خواهند شد. محل اسکان موقت خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل آماده شده و آنها می‌توانند تا بازسازی و تحویل خانه‌های خود اُز این محل استفاده کنند.

گفتنی است، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در مراسم تشییع پیکر کودک 18 ماهه تفحص شده در روستای چنار شرکت و با خانواده این جان‌باخته حادثه سیل ابراز همدردی کرد.

پیام سپاه عاشورا به مناسبت روز پاسدار 
فرخنده زادروز سرور آزادگان جهان، طلیعه قاموس جانبازی و درس غیرت و سرافرازی برای نوع بشریت است. آنانکه رهرو این طریق بوده اند، نشان پاسداری یافته و هماره دست برسینه در خدمت خلق الله سر بر آستان ربوبی سائیده اند. پاسداری یعنی اینکه، پاس بداریم آنچه که مارا از کرنش در برابر ظالمان اعصار می رهاند و آزادگی را در دسایه اطاعت از ولی امر زمان به ارمغان می آورد.

ما مردم ایران اسلامی در هر لباس و شغل و قومیتی، به حول قوه الهی، همیشه پاسدار خواهیم ماند، زیرا که امام حسین علیه السلام مولایمان و نائبشان امام خامنه ای حفظه الله تعالی، از سلاله پاکان است. پاسدارارن سپاه همیشه سرافراز برخورد فرض می دانند، ضمن تبریک این زادروز خجسته، همواره در خدمت امت اسلامی بوده و عهد می بندد به عنوان یار و یاور مردم و بازوی رهبری، دافع سرسخت ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود. 

دیدار مدیرکل ارشاد با  قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان
محمد محمدپور، مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با "عدالت ولی اف" قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان در محل اقامت وی دیدار و پیرامون مسائل فرهنگی ایران و آذربایجان گفت و گو کرد.

بنابر این گزارش، در این دیدار بر مسائلی همچون لزوم بررسی ظرفیتهای فرهنگی و هنری دو کشور، مبادله آثار و گروههای فرهنگی و هنری، توسعه ی مراودات فرهنگی میان دو کشور و توسعه همکاری های فرهنگی و گردشگری و رفت و آمدهای فرهنگی  تاکید شد.

همچنین در این دیدار همچنین نزدیکی فرهنگ و هنر دو کشور در حوزه های مختلف، زمینه ساز گسترش فعالیت ها و همجواری دو کشور نیز از مزیت های گردشگری فرهنگی متقابل ایران و آذربایجان عنوان شد. پیش از این دیدار، قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان با استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی آذربایجان شرقی نیز دیدار و گفت و گو داشت./303/935/ب1

ارسال نظرات