۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۹۱۰۸۳
مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

حضرت زینب برای اسلام عزت آفرینی کرد

حجت الاسلام احمدزاده گفت: عزت حضرت زینب(س) عزت اسلام است، چرا که ایشان اسلام را عزیز کردند و از همین روست که شما امروز می بینید با این که همه دنیا جمع شدند تا در سوریه دخالت کنند، خدای متعال شور و عشق حضرت زینب را در دل های شیعیانی قرار داده که از حرم ایشان دفاع می کنند.
احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی شامگاه چهارشنبه با حضور در مسجد حضرت زهرا(س) واقع در منطقه گلشهر مشهد مقدس در مراسم سوگواری حضرت زینب(س) شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به وجه الگویی حضرت زینب(س)، اظهار کرد: حضرت آسیه(س) که به عنوان یکی از زنان الگو برای همه مؤمنان در قرآن معرفی شده است، در اثر مشکلاتی که برای ایشان به وجود آمد خطاب به خداوند لب به شکایت گشود اما حضرت زینب(س) شهادت یکایک عزیزان شان را مقابل چشمان شان دیدند اما در کنار پیکر سیدالشهدا فرمودند «خدایا این قربانی را از ما قبول کن.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی افزود: خطبه شگفت انگیز حضرت زینب(س) در بازار کوفه آنقدر محکم و با صلابت بود که حاکم کوفه نمی توانست آن گونه خطبه بخواند. از همین رو است که اگر نقش آفرینی حضرت زینب در قیام عاشورا نبود، مشخص نبود چه اتفاقی می افتاد.

وی خاطرنشان کرد: عزت حضرت زینب(س) عزت اسلام است، چرا که ایشان اسلام را عزیز کردند و از همین روست که شما امروز می بینید با این که همه دنیا جمع شدند تا در سوریه دخالت کنند و امروز هم مستقیما مداخله می کنند اما خدای متعال شور و عشق حضرت زینب را در دل های شیعیانی قرار داده که از حرم ایشان دفاع می کنند.

حجت الاسلام احمدزاده تأکید کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص)، خدای متعال دلهای نجبای خود را به سوی اهل بیت(ع) نرم کرده است تا در راه آن ها مشقت را تحمل کرده و به زیارت ایشان بروند. امروز اگر عده ای برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه می روند، طبق روایت مذکور افرادی انتخاب شده هستند در حالی که عده ای وجود دارند که به این افراد کنایه می زنند و به فرموده پیامبر اکرم(ص) شفاعت ایشان به آن عده نمی رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: وهابیت خبیثی که به مقدسات ما توهین می کنند و می خواهند اهتزاز پرچم حضرت زینب(س) را متوقف کنند، نصرت نخواهند یافت./203/820/ب1

ارسال نظرات