۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۸۳۶
آیت الله شبیری زنجانی:

مطالعه خاطرات آقای هاشمی برای اهل تحقیق لازم است

حضرت آ‌یت الله شبیری زنجانی مطالعه آثار مرحوم هاشمی را برای اهل تحقیق لازم دانست و گفت: خاطرات ایشان یکی از مصادر قابل مهم مراجعه برای اهل تحقیق است.
آیت الله شبیری زنجانی در دیدار خانواده هاشمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی امروز در دیدار خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی  مطالعه آثار آیت الله هاشمی را برای اهل تحقیق لازم دانست و گفت: آقای هاشمی نه تنها در متن امور بوده اند بلکه یک شخصیت صاحب نظر و صاحب فکر بودند. خاطرات ایشان یکی از مصادر قابل مهم مراجعه برای اهل تحقیق است. مطالعه نظرات ایشان برای مورخان و محققان لازم است.

وی به دیدار خود با آن مرحوم اشاره کرد و افزود: به ایشان گفتم که خاطراتتان را ثبت کنید. گفتند که این کار را انجام داده اند. خاطرات ایشان مهم است و این خاطرات مبادی تحلیل مسائل مختلف است.

این مرجع تقلید به تجلیل از کتاب «امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار» آیت الله هاشمی پرداخت و خاطرنشان کرد: من موفق به مطالعه آثار آن مرحوم نشده بودم. در این اواخر کتابی را که راجع به امیرکبیر نوشته بودند به دستم رسید و همچنان مشغول مطالعه آن هستم. این کتاب هم از نظر تحلیل مطالب و هم از نظر قلم و هم از نظر محتوا خیلی جالب است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با ابراز تاسف از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز داشت: نه تنها ما بلکه بسیاری از افراد، از فوت ایشان اظهار تأسف کردند و هم با زبان حال این تأسف را نشان دادند. امیدواریم که مورد رحمت خداوند تعالی و عنایات پیامبر اکرم و ائمه طاهرین(ع) قرار بگیرند و إن شاء الله که عنایات حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت ولی عصر (عج) شامل حال بیت ایشان باشد.

گفتنی است، خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور در دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، از ابراز همدردی این مرجع تقلید برای درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی کردند./1323/د102/ص

ارسال نظرات