۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۷۹۵۴
آیت الله نوری همدانی:

مستضعفان عالم به برکت انقلاب اسلامی ایران متحد شده اند

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: مستضعفان عالم به برکت انقلاب اسلامی ایران متشکل می شوند و امروز نیز انقلاب ما سوریه و عراق را نجات داد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی که در محل این رواق برگزار شد، به تبیین عرصه های هدایت مخلوقات اشاره و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مطرح کرده، توأم بودن مسأله خلقت با هدایت است. یعنی خداوند به گواهی آیه شریفه «قال ربنا الذي أعطى كل شيء خلقه ثم هدى»، راهی را برای هدایت مخلوقات خود معرفی کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به مصادیقی از هدایت مخلوقات، هدایت انسان را والاترین نمونه این هدایت برشمرد و گفت: انسان جایگاه بالایی در عالم خلقت دارد و خداوند او را جانشین خود قرار داده است.

وی در ادامه با بیان این که امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه بر خالی نبودن زمین از حجت خدا در تمام برهه های تاریخ تأکید دارند، پیروی از ولایت را رمز هدایت بشر دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی که جابر بن عبدالله انصاری آن را نقل کرده، می فرمایند «ای مردم، من خورشید هستم و امیرمؤمنان(ع) ماه، حضرت زهرا(س) زهره و حسنین فرقدین هستند. برای هدایت از ما پیروی کنید.»

حضرت آیت الله نوری همدانی در تبیین علت تشبیه سیاره زهره به حضرت زهرا(س) در حدیث نبوی، خاطرنشان کرد: زهره دومین سیاره از سیارات نه گانه و سیاره ای پر تلألو است که گاهی قبل از طلوع خورشید و گاهی بعد از غروب آن در آسمان دیده می شود. در واقع این سیاره گاهی نقش استقبال از خورشید را ایفا می کند و گاهی نقش بدرقه آن.

این مرجع تقلید ادامه داد: زمانی که پیامبر(ص) از دنیا رفتند و شرایط هدایت ظاهری مردم از سوی امیرمؤمنان(ع) فراهم نبود، حضرت زهرا(س) نقش آفرینی کردند. از طرف دیگر پیامبر(ص) تعابیری نسبت به ایشان داشتند و می فرمودند «هرکس او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است.»

وی یادآور شد: امام راحل در جلد بیستم صحیفه شان می فرمایند «جبرییل تمام حوادثی که بعد از رحلت پیامبر(ص) برای ولایتمداران پیش آمد را به حضرت زهرا(س) گفت».

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران را نمی توان با انقلاب هایی مانند انقلاب روسیه و فرانسه مقایسه کرد چرا که این انقلاب مقدس و ولایی است و امام(ره) در چندین جای صحیفه شان می فرمایند «این انقلاب مقدمه ظهور امام عصر(عج) است.» یعنی مستضعفان عالم به برکت این انقلاب متشکل می شوند و امروز می بینید که همین انقلاب توانست سوریه و عراق را نجات دهد و روز به روز مردم دیگر نقاط جهان را نیز نجات می دهد.

این مرجع تقلید در پایان با تقدیر از مدیریت جهادی تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب یک عالم شجاع را برای این عرصه منصوب کردند که فردی متعهد و انقلابی بوده و در این مدت کوتاه کارهای فراوانی انجام داده است. وی عالم فرزانه و شجاعی است که در هر سمتی حضور داشته، موفق بوده است./201/820/ب1

ارسال نظرات