۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۸۶۱۲۴
پاپی زاده:

ضرورت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، برضرورت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی تاکید کرد و افزود: تقویت فعالیت های فرهنگی رشد همه جانبه در تمام بخش ها را برای کشور به ارمغان خواهد داشت.
پاپی زاده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، گفت: مساجد همواره کانون تحولات فرهنگی کشور بوده اند و از اهمیت خاصی برخوردار می باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند ایران ناشی از فعالیت شبکه مساجد علیه حکومت استبداد بوده، افزود: همواره تکیه مردم ایران نیز به مساجد و فعالیت های انقلابی مساجد بوده است.

پاپی زاده تصریح کرد: مساجد در طول دوران گذشته توانسته به خوبی هویت مردمی خود را حفظ کند و همواره با کمک های مردمی اداره شده است چرا که دولت با توجه به حجم بالای مساجد و علاقه مندی و مشارکت مردم در تقویت مساجد و از سوی دیگر گستره بالای فعالیت های عمرانی کشور، نتوانسته نقش مطلوبی در این بخش ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه کار مساجد باید مردمی باشد، اذعان داشت: روح هر مسجدی نیروی انسانی آن است و برنامه هایی که در آن مساجد طراحی و اجرایی می شود می توانند در حوزه فرهنگی نقش خوبی ایفا کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: این کانون ها بر بحث فرهنگی کشور تاثیرگذار هستند و با توجه به جذب جوانان می توانند در توسعه فرهنگی نقش آفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به فعالیت مساجد و نیروی انسانی فعال مساجد توجه بیشتری شود، ادامه داد: در این راستا دولت باید کمک کند و اعتبار و بودجه مناسبی برای فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تخصیص داده شود.

پاپی زاده ساماندهی فعالیت های فرهنگی مساجد را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی نیاز به تولیدات ویژه داریم و کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکز تولید فرهنگی به شمار می روند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اگر به فرهنگ بومی خود توجه نکنیم، وارد کننده تولیدات فرهنگی خواهیم بود، اذعان داشت: ورود تولیدات فرهنگی غیر بومی می تواند تاثیرات منفی بسیاری برای کشور و نسل جوان ما داشته باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی تاکید کرد و افزود: تقویت فعالیت های فرهنگی رشد همه جانبه در تمام بخش ها را برای ما به ارمغان خواهد داشت.

پاپی زاده تصریح کرد: اگر نتوانیم مراکز فرهنگی را برای تولید فرهنگی کشور آماده کنیم، نه تنها در حوزه فرهنگی بلکه در تمام امور اجتماعی و توسعه ای دچار مشکل خواهیم بود./1325//102/خ

ارسال نظرات