۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۱۹۵

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 70 امامزاده شاخص کرمان، وقف باغ پسته جهت برپایی مجالس روضه خوانی در رفسنجان، نصب ضریح جدید بقعه متبرکه بی بی معصومه راور و وقف آب جهت استفاده موقوفه کشاورزی در رفسنجان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، با اشاره به فرا رسیدن ایام عزای شهادت حضرت فاطمه (س) از اجرای سوگواره یاس نبوی در بیش از 70 امامزاده و بقعه مترکه شاخص استان خبر داد.

وی با بیان اینکه ترویج فضایل ، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) یکی از اهداف برگزاری این سوگواره است، افزود: برای اجرای برنامه های سازمانی 40 روحانی ثابت و 85 مبلغ دینی اعزامی از قم در 40 غرفه خیمه معرفت حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام فاطمی برگزاری همایش سراسری رهروان یاس نبوی "ویژه بانوان" را یکی از برنامه های شاخص و مهم اجرایی نام برد که درآستان 25 امامزاده شاخص انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های اجرایی اوقاف در روز 12 اسفند ماه در بقاع متبرکه گفت: صبح روز شهادت ساعت 9 صبح ، اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در امامزادگان سراسر استان همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در 56 امامزاده ، مراسم اطعام از محل نیات منطبق در 33 بقعه متبرکه و قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س) در 52 بقعه از جمله برنامه ای این روز است.

 وقف باغ پسته جهت برپایی مجالس روضه خوانی در رفسنجان

حجت الاسلام محمد محمدزاده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان، گفت: از سوی بانوی نیکوکار "حاجیه نساء واعظی زاده " مورد وقف جدیدی در شهرستان رفسنجان ثبت شد و مورد وقف 375 متر مربع باغ مشجر درختان پسته است که به همراه سهم آب در روستای ارجاس واقع شده است.

وی با اشاره به نیت واقف گفت: واقف در آمد حاصل از فروش محصولا باغ را جهت برپایی مجالس روضه خوانی در ایام ماه محرم و صفر در محل مسجد جضرت ابوالفضل (ع) روستای مذکور قرار داده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان تصریح کرد: طی سال جاری به همت خیرین نیکوکار 15 مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده که بیشتر موقوفات ثبت شده شامل باغات کشاورزی درختان پسته است، که درمصارف منفعتی وقف شده اند.

نصب ضریح جدید بقعه متبرکه بی بی معصومه راور

منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور اظهار کرد: ضریح جدید بقعه متبرکه بی بی معصومه(س) این شهرستان ساخته و جایگزین ضریح قدیمی شد و این ضریح به مساحت 10 متر مربع در کارگاه برادران فروردین با هزینه ای بالغ بر 350 میلیون ریال از سوی خیر گمنام راوری ساخته شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح مودت از سوی خیرین شهرستان برای افزایش فضای تربت خانه بقعه متبرکه سالنی به مساحت 200 متر مربع ساخته شد و در راستای توسعه طرح جامعه بقعه متبرکه عملیات نقشه برداری این طرح تکمیل و با تخصیص اعتبارات از سال آینده اجرایی خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور به کمک های خیرین نیکوکار در جهت تامین هزینه های فعالیتهای عمرانی امامزاده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از سوی بانوی واقف "نرجس کرباسی" باغ مشجر درختان ثمری پسته به مساحت 200 متر مربع جهت تأمین مخارج عمرانی، فرهنگی و مدیریتی بقعه متبرکه وقف شد.

وقف آب جهت استفاده موقوفه کشاورزی در رفسنجان

 حجت الاسلام محمد محمد زاده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان گفت: از سوی خیر گرانقدر "مجید اسماعیل آبادی" دو مورد وقف منفعتی در این شهرستان ثبت شد و این واقف واقف نیکوکار رفسنجانی پس از وقف ملک کشاورزی ،حق السهم آب زراعی خود را وقف کرد.

وی با توضیح این مطلب افزود: سال گذشته این واقف نیکوکار باغ درختان مشجر پسته ای خود را با نیت تأمین هزینه های جاری مسجد 14 معصوم (ع) روستای ملک باد رفسنجان وقف کرد و واقف در راستای تکمیل کار ماندگار در اقدامی دیگر حق السهم آب زراعی خود را از یک حلقه تلمبه جهت آبیاری درختان موقوفه فوق وقف کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان با اشاره به اقدام ارزشمند این واقف گرانقدر افزود: امروزه جهت مرتفع کردن بخشی از نیازهای اجتماعی و فرهنگی می توان از مقوله وقف استفاده کرد و این نگاه مستلزم توجه واقفین گرانقدر به نیت های نوین و متناسب با نیاز اجتماعی است./9709/303/ب1

ارسال نظرات