۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۸۳۶۳۴
برزگر:

محوریت مساجد در اوقات فراغت، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه گستردگی آسیب‌های اجتماعی با وجود کثرت دستگاه‌های فرهنگی، تعجب‌برانگیز است، گفت: هم‌افزایی این دستگاه‌ها با محوریت مساجد می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، رضا برزگر در گردهمایی دستگاه‌های متولی و پشتیبان اوقات فراغت مساجد کشور که امروز، 8 اسفند در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزار شد، گفت: بارها با حضور در روستاها شنوا و مشاهده‌گر درددل‌ها و آسیب‌های اجتماعی بسیاری بوده ام که فعالیت 45 دستگاه متولی و پشتیبان در زمینه اوقات فراغت می‌تواند موجب اصلاح آنها و در مجموع وضعیت روستاها شود، هرچند که این گستردگی آسیب‌های اجتماعی با وجود کثرت دستگاه‌های فرهنگی، تعجب‌برانگیز است.

وی افزود: هم‌افزایی تمام دستگاه‌های فرهنگی، هنری آموزشی با محوریت مساجد می‌تواند اولا موجب غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و ثانیا کاهش آسیب‌های اجتماعی  شود.

معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: جمع بندی و برآورد انتظارات دستگاه‌های مختلف از یکدیگر در زمینه اوقات فراغت توسط این معاونت توانسته است تا حدودی موجب هم‌افزایی دستگاه‌های کشور مانند سازمان صدا و سیما، مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی شود.

برزگر اضافه کرد: دفتر روستایی ریاست‌جمهوری با احصای انتظارات دستگاه‌های مختلف از یکدیگر، جدولی در مورد این انتظارات، تشکیل داده است که پس از تأیید نهایی به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله اوقات فراغت می‌تواند علاوه بر هم‌افزایی میان آنان و کاهش هزینه‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز شود.

معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، ادامه داد: 45 دستگاه متولی و پشتیبان در زمینه اوقات فراغت می‌توانند با همکاری یکدیگر به شکلی مطلوب در طول سال به ویژه فصل تابستان برای کودکان، نوجوانان و جوانان کشور فرصت‌های مناسبی فراهم کنند./1325//102/خ

ارسال نظرات