۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۸۰۴۵۸
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

نفی‌کنندگان جهنم به دنبال گمراه کردن مؤمنان هستند

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی با بیان اینکه نفی‌کنندگان جهنم به دنبال گمراه کردن مؤمنان هستند، گفت: خداوند در قرآن وجود جهنم و آتش را از نعمت‌های خویش می‌شمارد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه تفسیر قرآن کریم به آیه ۱۶۵سوره نساء اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید «پیامبرانی بشارت دهنده و بیم رسان، تا مردم بعد از ارسال پیامبران حجتی بر علیه خدا نداشته باشند و خداوند همواره غالب و درست کردار است.»

وی درتفسیر آیه اظهار داشت: پیامبران در مأموریت خود دو اصل داشتند یکی آنکه مردم را به فضل خداوند مژده دهند و دیگری مردم را ازعذاب خداوند بترسانند.

امام جمعه ارومیه افزود: هر دو اصل یاد شده در تربیت انسان مؤثر هستند و اگر به یکی مدام از بخشش خداوند گفته شود سبب طغیان و سرکشی فرد می شود، در عین حال که تهدید بیش از اندازه نیز سبب ناامیدی انسان می‌شود.

وی با اشاره با اینکه امروز در جامعه برخی با القای این مطلب که جهنم و عذابی وجود ندارد و اگر خداوند انسان را مجازات کند داعش است، بیان داشت: این افراد سعی در گمراهی مردم دارند زیرا خداوند در قرآن وجود جهنم و آتش را از نعمت‌های خویش می‌شمارد.

این استاد حوزه دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند اگر یزید، داعش و مسببان شهادت جوانان و جانبازان را محاکمه و به جهنم نیندازد عادل نیست و باید پاسخگوی خانواده‌های مورد ظلم قرارگرفته باشد، عذاب کردن و به جهنم انداختن ظالمان عین عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به چرایی فرستادن پیامبران اشاره و تصریح کرد: اگر خداوند هیچ پیامبری نمی‌فرستاد در قیامت عده ای بهانه می‌آوردند که چرا برای ما حجتی نفرستادی تا ما را آگاه و به راه راست هدایت کند؛ خداوند با ارسال پیامبران حجت را بر آنان تمام کرد و هیچ عذر و بهانه ای برایشان باقی نگذاشت.

وی در ادامه به آیه ۱۶۶سوره نساء اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید: ليكن خدا به حقانيت آنچه بر تو نازل كرده است گواهى مى‏ دهد، او آن را به علم خويش نازل كرده است و فرشتگان نيز گواهى مى‏ دهند و كافى است‏ خدا گواه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به گذشت 1400 سال از نزول قرآن، ادامه داد: قرآن تنها کتابی است که مانند آن نیامده است، زیرا خداوند علم و لفظ آن را به هیچ بشری نداده است.

سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم هر شب با حضور حجت الاسم والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام جعفر صادق(ع) ارومیه برگزار می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات