۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۷۹۵
مؤسس حوزه علمیه امام حسین شهرری:

امام، رهبری مخلص و الهی بود

مؤسس حوزه علمیه امام حسین شهرری با بیان اینکه امام، رهبری مخلص و الهی بود، گفت: نیت، سخنان و قیام امام راحل همه خالصانه برای خدا و هدف ایشان تنها سربلندی اسلام بود.
امام خمینی رضوان الله علیه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی ششم فروردین ماه 1317 در متکازین دیده به جهان گشود در سن کودکی از وجود پدر محروم و در دامان مادر مکرمه، مرحومه حاجیه ربابه و خانواده خویش، رشد و تربیت یافت.

وی در 8 سالگی با فراگیری قرآن کریم رهسپار کوهستان شده و از محضر حضرت آیت الله شیخ محمد کوهستانی(ره) مقدمات را فرا می‌گیرد سپس در سنین نوجوانی عازم شهر مقدس قم می‌شود تا از محضر علما و اساتید برجسته حوزه عملیه قم مستفیذ شود.

آیت الله حسینی مازندرانی، لمعتین را در محضر آیت الله محمدتقی ستوده(ره)، مطول را در محضر آیت الله شیخ مصطفی اعتمادی(ره)، رسایل را در محضر آیت الله جعفر سبحانی(حفظه الله)، مکاسب را در محضر آیت الله علی مشکینی(ره) و کفایه را در محضر آیت الله سیدمحمدباقر سلطانی طباطبایی بروجردی(ره) فرا می‌گیرد.

وی درس خارج را در محضر مراجع برجسته‌ای همچون امام خمینی(ره)، آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی(ره)، آیت الله سیدشهاب الدین مرعشی نجفی(ره) و آیت الله  میرزاهاشم آملی(ره) به پایان می‌رساند.

آیت الله حسینی مازندرانی در حال حاضر تولیت مدرسه علمیه و مسجد امام حسین(ع) را بر عهده دارد، وی در گفت‌گویی صمیمانه با خبرنگار خبرگزاری رسا، از دوران مبارزات و فعایت‌های انقلابی خود، گفت: دوران مرحوم آیت‌الله بروجردی بنده ساکن قم بودم با این حال که در کلاسهای درس ایشان حضور نداشتم اما از وجود مبارکشان استفاده می‌کردم و واسطه بین برخی از بزرگان مازندران با ایشان بودم همچنین کسانی که به قم می‌آمدند آنان را به نزد آیت‌الله بروجردی می‌بردم.

وی ادامه تصریح کرد: آن زمان من 18 ساله و در ابتدای طلبگی بودم، در مدرسه خان تحصیل می‌کردم، علاقه خاصی به مرحوم بروجردی داشتیم این علاقه به حدی بود که ما در کنار خیابان می‌ایستادیم تا زمانی که آیت‌الله بروجردی برای شرکت در کلاس درس مسجد بالاسر حضرت معصومه(ع) تشریف می‌بردند ایشان را زیارت کنیم.

این استاد اخلاق ادامه داد: با فوت آیت‌الله بروجردی مردم بسیار غمگین شدند و تا چهل روز برای ایشان مجلس سوگواری برگزار کردند، این مساله برای ما طلاب بسیار سخت‌تر بود طوری که آن روزها ما شاهد گریه و اندوه بسیاری از طلاب بودیم.

درس امام از شلوغ‌ترین کرسی‌ها بود

وی گفت: امام راحل نیز در آن دوران در قم حضور داشتند و به تدریس مشغول بودند، از همان دوران امام را دوست داشتیم و با ایشان در ارتباط بودیم کلاس‌های درس ایشان از شلوغ‌ترین کرسی‌های درس قم به شمار می‌رفت با این حال ملاقات ایشان به راحتی صورت می‌گرفت.

مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع) در شهرری با بیان اینکه ما از همان ابتدای قیام امام راحل در صحنه های دفاع از انقلاب حضور داشتیم، عنوان کرد: ما آن زمان از جوانان انقلابی بودیم، یادم هست زمانی که در مدرسه خان به تحصیل مشغول بودیم دسته‌ای تشکیل داده و با شعار «ما تابع قرآنیم رفراندم نمی‌خواهیم» به سوی مسجد امام راحل حرکت ‌کردیم. زمانی هم که امام قیام کردند و آن سخنرانی تاریخی خود را در مسجد اعظم بیان فرمودند ما در کنار ایشان حضور داشتیم.

حادثه فیضیه تداعی کننده غربت مسلم بود

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به خاطره خود در زمینه حادثه خونبار مدرسه فیضیه، اظهار داشت: در واقعه مدرسه فیضیه ما نیز حضور داشتیم، آن روز که ساواک به مدرسه فضیه حمله کرد آقای انصاری قمی از وعاظ معروف منبر رفته بود، برخی از ساواکی‌ها به صورت مخفیانه بین مردم و طلاب قرار گرفته و شروع به زدن حاضران کردند برخی هم از بیرون به مدرسه حمله کردند، طلاب و مردم حاضر از ترس جانشان شروع به فرار کردند اما ساواک به هر شخصی که دسترسی پیدا می‌کردند مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دادند و یا از پشت بام به حیات پرتاب می‌کردند یا دورن چاه فاضلاب که در آنجا قرار داشت، می‌انداختند روز بسیار سخت و غم‌انگیزی بود، از سوی ساواک صحنه‌های دلخراشی ایجاد شد در جای جای مدرسه اجساد، عبا و عمامه خونی به چشم می‌خورد، حادثه فیضیه حدود سه ساعت به طول انجامید.

وی افزود: ما هم همراه طلاب و مردم از مدرسه خارج شدیم برخی از مردم به علت ترس از ساواک ما را سوار تاکسی نمی‌کردند یا به مسافرخانه خود راه نمی‌دادند آن لحظات بود که یاد غربت حضرت مسلم افتادیم، بعد از آن ما به منزل مرحوم میرزا هاشم آملی(ره) رفتیم، خانواده از ما بی‌خبر بودند تا زمانی که همه جا آرام شد و به منزل رفتیم.

موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) در شهرری اضافه کرد: در قم ما از شاگردان درس فقه امام راحل بودیم زمانی که ایشان مبارزه با طاغوت را آغاز کردند ما پل ارتباطی بین ایشان و مردم بودیم.

مسجد امام حسین مرکز انتشار اعلامیه‌های امام در شهرری بود

استاد حوزه علمیه درباره دلیل هجرتش به شهرری، گفت: پیش از انقلاب به درخواست مکرر مردم از حضرت آیت‌الله گلپایگانی از قم به شهرری هجرت کردم و چون مسجدی به نام امام حسین(ع) در شهرری وجود نداشت مسجد امام حسین(ع) را بنا کرده همین امر سبب آزار و اذیت ماموران طاغوت نسبت به بنده شد.

وی عنوان کرد: مسجد امام حسین(ع) شهرری مرکز انتشار اعلامیه‌های امام راحل بود، اصل انقلاب بر اساس حرکت روحانیت بود، زمانیکه اعلامه‌های امام راحل به دست ما می‌رسید باید علمایی نظیر شهید بهشتی، شهید آیت‌الله طالقانی و شهیدهاشمی‌نژاد آن را امضا می‌کردند.

موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) در شهرری ادامه داد: اصل و پایگاه اسلام و انقلاب مسجد است ما نیز فعالیتهای فراوانی در مسجد داشتیم امام راحل نیز مسجد را سنگر معرفی کردند همه مبارزات ضد رژیم نیز از مسجد آغاز شد، روحانیت با بصیرت‌افزایی مردم مردم را آگاه می‌کردند.

دستگیری از سوی ساواک

استاد حوزه علمیه بیان داشت: به خاطر دارم روزی در بهشهر بالای منبر از زندانی شدن امام موسی کاظم(ع) و ربط آن به امام راحل سخن گفتم مرا دستگیر کرده و به شهربانی بردند، در شهرری نیز طی سخنرانی و مبارزات علیه رژیم ساواک مرا دستگیر کردند که با اعتراض مردم شهرری آزاد شدم.

آیت‌الله حسینی مازندرانی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب و ورود امام راحل به فرودگاه مهرآباد تهران ما نیز به استقبال ایشان رفتیم و امام را تا بهشت زهرا مشایعت کردیم.

این مفسر قرآن کریم درباره نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: زمانی که امام از فرانسه تشریف آورده و پس از قم به جماران رفتند و مردم دسته دسته به دیدار ایشان می‌آمدند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب زمان دکتر مصدق با آیت‌الله کاشانی و آیت‌الله طالقانی ارتباط تنگاتنگی داشته و پس از انقلاب نیز این ارتباط همچنان باقی بود، ابراز کرد: یادم هست روزی 30 نفر از مردم مازندان به تهران آمدند ما آنها را بعد از دیدار با آیت‌الله طالقانی نزد امام راحل در قم بردیم که درباره مبارزه با اغتشاشات کردستان توضحیات خود را به امام ارائه داده و کسب اجازه کنند.

این استاد اخلاق گفت: هنگامی که امام راحل در جماران مستقر شدند بارها به همراه مسؤولان و مردم به ملاقات ایشان می‌رفتیم، طوری که امام راحل و حاج‌احمد آقا فرزند گرامیشان نسبت به ما شناخت کامل داشتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در چندین کلانتری به عنوان سخنران سیاسی و عقیدتی حضور پیدا کرده و در بازسازی و ساماندهی آنان تلاشی وافر داشتیم.

حوزه علمیه امام حسین پایگاه اعزام نیرو و اقلام مورد نیاز در جبهه

آیت‌الله حسینی مازندرانی با اشاره به سال‌های حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، گفت: مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) در طول هشت سال جنگ تحمیلی، پایگاهی برای اعزام نیروها و تامین اقلام و اجناس مورد نیاز جبهه ها بود.

وی افزود: بنده در دوران دفاع مقدس در بسیاری از جبهه ها از جمله خرمشهر، اهواز، آبادان، عین خوش، مسجد سلیمان، کردستان، دشت عباس و … حضور موثر و فعالی داشتم. در زمان آزادسازی خرمشهر در آنجا بودم و یکی از صحنه هایی که در ذهنم ماندگار شد مشاهده دستان آویزان شده رزمنده ای بود که هیچ شکایت یا ناراحتی از این وضعیت نداشت.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: 13 کامیون اجناس از کهریزک به جبهه ها فرستادم که فیلم های آن موجود است. همچنین مرتبا اقلام مختلف از مسجد امام حسین(ع) روانه جبهه ها می شد».

امام، رهبری مخلص و الهی بود

مؤسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) در تبیین ویژگیهای امام راحل، خاطر نشان کرد: نیت، سخنان و قیام امام راحل همه خالصانه برای خدا بود، در آن زمان علما و بزرگان شاخص زیادی بودند اما امام راحل همه هدف خود را برای سربلندی اسلام قرار داذه بودند.

وی افزود: ساده زیستی از امتیازات بارز امام راحل بود چنین اشخاصی واقعا کم هستند به همین سبب خداوند به ایشان قدرتی عطا کرد که توانست حکومت شاهنشاهی را پس از 2 هزار و 500 سال سابقه نابود کرده و دنیا را متحیر کند و این پیروزی ثمره اخلاص امام بود.

آیت‌الله حسینی مازندرانی گفت: یادم هست آقای میرزا هاشم آملی از دوستان بنده تعریف می‌کردند زمانی که وزیر امور خارجه شوروی خدمت امام رسیده بود از امام خواسته بودند که به استقبال او نروند، حتی هنگام قرائت نامه نیز می‌لرزیدند در حالیکه امام راحل آرام بودند این نشان از قدرت و اقتدار ایشان داشت.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: هر کس از خدا خوف داشته باشد دیگران هم از او می‌ترسند، همه هدف و همت امام راحل در مسیر خدا و اسلام بود، انقلاب به نفس پاک امام بود و امروز سایر کشورها با الگوپذیری از قیام ایران به قیام علیه ظلم و جور پرداخته‌اند، روزی که کسی جرات نداشت به سگ آمریکایی حرفی بزند امام راحل بر علیه شاه ملعون قیام کردند./200/813/ب1

ارسال نظرات