۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۰۰۶
امام جمعه صوفیان تبیین کرد؛

وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های بزرگ جهان

حجت الاسلام مردانی پور با اشاره به وجوه تمایز انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های بزرگ جهان، گفت: ولایت فقیه، رهبری ولی فقیه و مردمی بودن انقلاب اسلامی از وجوه تمایز انقلاب ایران با دیگر انقلاب ها است.
حجت الاسلام مردان پور، امام جمعه صوفیان

حجت الاسلام شمس الله مردانی پور، امام جمعه صوفیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: رمز بقاى انقلاب اسلامى، حفظ انقلاب درونى و روحى ملت و استمرار حمایت از ملتهاى مظلوم است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامى معادلات قدرت هاى زورگوى شرق و غرب را به هم ریخت، ابراز داشت: این انقلاب بر اصل ولایت فقیه و مردم هوشیار استوار بوده و تاکنون از گذرگاه‌های خطیر بسیارى عبور کرده و به سلامت بیرون آمده است.

امام جمعه صوفیان با اشاره به راز ماندگارى انقلاب اسلامى، افزود: جایگاه ولایت در انقلاب اسلامى ایران، جلوى بسیارى از آفات مبتلا به انقلابها را گرفت، حضور مردم و پشتیبانی ملت نیز از این انقلاب و ولایت فقیه سبب شد کشور در طول سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران از بسیاری از آسیبها دور باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با جایگاه دینى و سیاسى توأمان رهبرى انقلاب ایران، که تبعیت از آن ‌را به وظیفه‌اى دینى و سپس سیاسى تبدیل می کند، سبب شد که جلوى بسیارى از شکاف ها، جنگهاى قدرت خونبار، کشتارها و در یک کلام برقرارى دوباره استبداد گرفته شود.

حجت الاسلام مردانی‌پور با بیان اینکه شخصیت چند وجهى، درایت و بصیرت امام و از همه مهم‌تر جایگاه ممتاز ایشان به‌ عنوان یک عالم دینى برجسته، امتیازى بود که هیچ‌کدام از انقلابهاى دنیا از آن برخوردار نبودند، ابراز داشت: این امتیازات این انقلاب را تا به امروز مقتدر ساخته است.

وی ادامه داد: نوع سلوک حضرت امام و جانشین بر حق ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌اى، ساده‌زیستى و مردمى بودن و در میان مردم زیستن، سبب شد که هیچ‌گاه آن شکاف وحشتناکى را که میان مردم و حاکمیت در انقلابهاى دیگر به ‌وجود آمد، در ایران انقلابى شاهد نباشیم.

امام جمعه صوفیان مداومت و استمرار ملت ایران بر راه و روش انقلابى را از دیگر رازهای ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بسیارى از انقلابها بسیار زود دچار استحاله شدند و بنیان هاى ایدئولوژیک خود را از دست دادند، در نتیجه رو به تضعیف نهادند، اما استمرار انقلاب یک عهد ماندگار میان مردم و رهبرى انقلاب است.

وی هنر امام راحل را به چالش کشیدن نظام مبتنى بر سلطه قدرتهاى استکبارى دانست و گفت: امام دنیاى‌ غرب را از موضع «کنشگرى» به ورطه «واکنش‌گرى» غلطاند و در کانون مبارزه، فرهنگ الحادى‌ غرب را به مبارزه طلبید، امام(ره) با اندیشه‌اى که مرزهاى جغرافیایى را درنوردیده بود تعارض‌ بین اسلام و دنیاى مادى را نه ملى و منطقه‌اى بلکه بین‌المللى دانست.

حجت الاسلام مردانی پور در بخش دیگر سخنان خود، بیان کرد: انقلاب اسلامى ایران به‌ عنوان نقطه آغاز خیزش بیدارى اسلامى در نیمه دوم قرن بیستم، آغاز دوره جدیدى از ظهور اسلام با رویکرد سیاسى را براى جهان اسلام نوید داد و پیروزى برجسته‌ترین حرکت اسلامى در این دوره، سایر حرکتهاى اسلامى در جهان اسلام را به تکاپو واداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان تأثیرگذارى انقلاب اسلامى بر همه جوامع اسلامى یکسان و یکنواخت نبود، بلکه با توجه به اوضاع خاص هر منطقه و نیز قرابت هاى فکرى، فرهنگى و جغرافیایى، درجه تأثیر آن متفاوت بوده است و هر اندازه که ملت ایران در نیل به اهداف انقلابى خود با ملت‌هاى دیگر وجه اشتراک داشته‌اند، به همان نسبت استقبال از این انقلاب گسترده‌تر بوده است./854/302/ب2

ارسال نظرات