۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۷۸۴۱۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اهل تقوا اقامه کنندگان نماز هستند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در بیان اهمیت نماز، گفت: خداوند اهل تقوا را خداباور و اقامه کنندگان نماز معرفی می‌کنند، اهل ایمان همواره و پیوسته به اقامه نماز مشغول هستند تا زمانی که مرگ آنان فرا رسد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه امروز در مسجد رسول اکرم(ص) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه عالم هستی، انسان نمازگزار را می‌شناسند.

وی افزود: همه وجودات در عالم خلقت به اقامه نماز مداومت دارند و خداوند در قرآن کریم به این امر اشاره می‌کند. نمازگزار علاوه بر اینکه به خداوند متعال متصف است، در نزد موجودات عالم خلقت نیز شناخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان نماز را یکی از مهمترین ویژگیهای انبیاء، اولیا و مؤمنان دانست و بیان داشت: خداوند در سوره بقره اهل تقوا را اقامه کننده نماز معرفی می‌کند، نمازگزاران انسانهایی خداباور هستند که هیچ شک و تردید نسبت به خدا و پیامبرش در دل راه نمی‌دهند و اهل انصاف و عقل هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسانهای متقین نسبت به درک و چگونگی آفرینش عالم هستی اهل تفکر هستند و با توجه به عالم هستی به وجود مقدس حضرت حق پی می‌برند.

وی درباره اینکه مهمترین رسالت انبیای الهی معرفی و شناساندن خداوند متعال به مردم بود، گفت: بیشتر آیات الهی که در مکه بر پیامبر نازل شد بر محور توحید، قیامت، اخلاق و تشویق به مطالعه در آثار خلقت استوار است تا مردم به وجود مقدس حضرت حق پی ببرند.

وی افزود: وجود هر موجود نیاز به علت دارد، متقین با کسب علم و برهان به وجود خالق قادر پی می‌برند آنان افرادی خداباور و قیامت‌باور هستند و به امور غیب ایمان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در بیان اهمیت نماز، گفت: خداوند اهل تقوا را خداباور و اقامه کنندگان نماز معرفی می‌کنند، اهل ایمان همواره و پیوسته به اقامه نماز مشغول هستند تا زمانی که مرگ آنان فرا رسد./813/202ب2

 

 

 

ارسال نظرات