۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۸۳۳۵
رییس شورای اسلامی تهران در قم مطرح کرد؛

قالیباف مظلوم واقع شد/ نیروهای انقلابی اختلاف جدی ندارند

چمران با انتقاد از موج سواری سیاسی عده‌ای از حادثه پلاسکو، گفت: در این ماجرا آقای قالیباف مظلوم واقع شد.
مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران جمعه شب در چهارمین شب از سلسله نشست های بصیرتی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که تفکر جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت سبب پیروزی است، گفت: راه شهادت انقلاب و مقاومت را به پیروزی رسانید که این راه باید دنبال شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با پیشرفت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران صدای شکسته شدن استخوان های نظام سرمایه داری شنیده می شود، بر اساس اعلام خود دانشمندان غربی تمدن غرب در حال سرنگونی است، با توجه به این مسأله و پیشرفت های ایران دشمن هراسان است و از این رو دست به فشارهای گوناگون از تحریم تا تهاجم فرهنگی می زند تا از گسترش فرهنگ انقلاب جلوگیری کند.

وی افزود: جهت خود را از رهبری حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب نباید ذره ای منحرف کنیم، اگر زاویه بگیریم از بین می رویم در طول تاریخ انقلاب هم می بینیم کسانی که زاویه گرفتند چگونه جایگاه خود را از دست دادند و فکر و ذکر آن ها از بین رفت.

چمران با بیان این که مسیر انقلاب نباید از صراط مستقیم تبعیت از ولایت فقیه خارج شود، اظهار داشت: اگر از مسیر اصلی خارج شویم فاتحه نظام خوانده می شود، تا کنون خداوند متعال در همه زمینه ها انقلاب و مردم ایران را حمایت کرده و هرجای دیگری بود تا کنون صد بار نابود می شد اما جمهوری اسلامی با کمال قدرت ایستاده است و باید باز هم مقاوم با تکیه بر نیروی داخلی کار را پیش ببریم نه این که چشم به آنور آب ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: دشمن و غرب جز دروغ و نیرنگ کار دیگری بلد نیست و دل او هیچگاه برای ما و دیگران نسوخته است بلکه فقط به مطامع و ثروت خود توجه دارند، دل آمریکا و اروپا برای ما نمی سوزد، ما باید بر اساس مبانی و قدرت خود حرکت کنیم تا پیروز شویم.

رییس شورای عالی استان ها با تأکید بر این که باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب باشیم، ابراز داشت: ایران به برکت انقلاب پیشرفت های بسیاری داشته و همین پیشرفت ها سبب شده که دشمنان اسلام هراسان شوند و برای مقابله با ایران توان خود را به کار بگیرند.

وی عنوان کرد: باید از راه شهدا درس بگیریم تا وقتی راه شهدا، امام شهدا و اهل بیت(ع) را دنبال کنیم قطعا پیروزی از آن ما خواهد بود، اگر در مسیر الهی قدم بگذاریم خداوند راه های موفقیت را به ما می آموزد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این که بعد از شهید چمران میراث دار جنگ های نامنظم و حرکت هایی که در لبنان انجام شد چه کس یا کسانی هستند، خاطرنشان کرد: ستاد جنگ های نامنظم را شهید چمران و مقام معظم رهبری مشترک راه انداختند و در حضور حضرت امام بودند یعنی زمانی که بسیج نداشتیم با اجازه امام راحل این ستاد را درست کردند.

وی اضافه کرد: گروه های چریکی در کشور وجود داشت، ستاد جنگ های نامنظم حرکتی سازمان یافته بود و بعد از شهید شهید چمران تا پایان سال 60 بنده این کار را ادامه دادم تا این که بسیج به تصویب رسید، وقتی بسیج به تصویب رسید قرار شد همه نیروهای متفرق در بسیج حضور داشته باشند و این ستاد هم در بسیج ادغام شد.

چمران در پاسخ به این که آیا شما مدیریت شهری را با توجه به بالا بودن بیش از حد عوارض و خلافی ها، اسلامی می دانید؟، گفت: هر میزان که کشور اسلامی دانسته می شود شورای شهر هم اسلامی است، نام اسلامی گذاشتن دلیل بر اسلامی بودن قطعی و صد درصد نیست، نمی توان ادعا کرد کشور با وجود اسلامی بودن، در حال حاضر صددرصد اسلامی است.

وی افزود: نام همه چیز اسلامی است، می گوییم مجلس شورای اسلامی آیا مجلس صددرصد اسلامی است شورا نیز همینگونه است، کسی که تخلف می کند و مثلا طبقه ای بدون مجوز می سازد به حق دیگران تجاوز کرده و باید تخریب شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این که آیا اختلافات شدید بین جبهه پایداری و جبهه مردمی نیروهای انقلاب صحت دارد و آیا آقای قالیباف در صحنه حضور پیدا می کند، اظهار داشت: درباره آقای قالیباف بستگی به خودشان دارد و اگر خواستند می آیند، ما در این زمینه ارتباط سازمانی نداریم و ارتباط ما شورا و شهرداری است، اینگونه نیست که بخواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم، چرا اخیرا از ایشان پرسیدم برای ریاست جمهوری می آیید یا خیر که جواب داد نمی دانم.

وی ادامه داد: بنده مسأله شورا و شهرداری را با مسائل دیگر مخلوط نمی کنم بلکه آن ها را جدای از هم می دانم، شورا و شهرداری کار و مسأله مردم است و نباید به موضوعات دیگر ربط داده شود، درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب امیدواریم که همه بتوانند فراحزبی و فرادسته ای با هم متحد شوند و اختلاف شدید نیست بلکه این ها برادران یکدیگر هستند که باید متحد شوند.

رییس شورای عالی استان ها با بیان این که همه مردم و مسؤولان باید به یکدیگر متحد باشند، ابراز داشت: وحدت و انسجام اسلامی یعنی همه باید با هم متحد باشیم، جمهوری اسلامی دشمنان قدرتمندی دارد از این رو نیازمند اتحاد هستیم، اختلاف سلیقه هایی وجود دارد که از این ها نمی توان به اختلافات شدید یاد کرد، اختلافات نباید ضربه ای به انقلاب بزند.

وی در پاسخ به این که هجمه های اخیر به شهردار تهران در جریان پلاسکو واقعی بود یا جنبه های سیاسی داشت، عنوان کرد: متأسفانه آتش سوزی رخ داد و این که دلیل آن چه بوده هنوز مشخص نشده چون ساختمان تخریب شد و آثاری از آن باقی نماند، باید شنیده ها را جمع کنند تا به جایی برسیم، گفته می شود که شاید برای اتصال برق را انفجار گاز بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: وقتی آتش سوزی صورت گرفت آتش نشانان کمتر از سه دقیقه از چندین ایستگاه حضور یافتند و شروع به اتفای حریق کردند و توانستند آتش را خاموش البته آثار آن باقی مانده بود، این ساختمان در سال 1337 بنا گذاشته شده و نخستین اسکلت فلزی بلند مرتبه کشور بوده و متعلق به فردی به نام حبیب القانیان بوده که مسلمان نبوده است.

وی اضافه کرد: عمر این ساختمان طولانی و مدت آن گذشته بود، این ساختمان ها باید نگهداری تخصصی شوند همانند پل ها که هر چند سال یک بار پایه ها و مسائل مربوط به آن را چک می کنند، این ساختمان وضعیت نا به سامانی داشته و چون اسکلت فلزی هم داشته نتوانسته دوام بیاورد، نیم ساعت قبل از فروریختن اعلام کردند که همه خارج شوند، آتش نشانان رفتند لکه گیری کنند و مردم را بیرون بیاورند و توانستند مردم را بیرون کنند اما خود آن ها گرفتار و شهید شدند.

چمران با انتقاد از موج سواری سیاسی عده ای از حادثه پلاسکو گفت: این که بخواهند از این حادثه برداشت سیاسی کنند، سوار امواج سیاسی شوند تا یکی را بکویند یا این که به یکی دشمنی و بغض داریم مسأله را بر گردن او بیندازیم بی انصافی است، بنده نمی خواهم دفاع کنم بلکه خود ایشان باید دفاع کند اما مظلومیت احساس می شود چون یکی با او بد است می گویند به خاطر این است که اخطار داده شده اما خراب نشده است در حالی که نیازمند حکم قضایی است.

وی افزود: ما در شورای اسلامی شهر تهران دو کمیته تخصصی گذاشتیم، آقای رییس جمهور هم کمیته ای تخصصی گذاشته است، وزیر کشور هم مسؤولیت دارد تحقیق جداگانه کند، همچنین سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی هم در حال تحقیق هستند، ما هم با دعوت از دانشگاهیان و افراد متخصص دو کمیته تخصصی تشکیل دادیم که در حال کار کردن هستند تا دلایل و نتایج بررسی شود.

رییس شورای عالی استان ها در پاسخ به این که برای انتخابات شورای شهر آینده چه برنامه ای مدنظر دارید تا جریان انتخابات سال گذشته مجلس رقم نخورد، اظهار داشت: این بستگی به تصمیم دوستان دارد  چون بنده هیچگاه تنها تصمیم نمی گیرم و همیشه با مشورت تصمیم می گیریم، امیدواریم که شورای ما همانند شورای اسلامی شهر قم باشد که بتوانیم به آن افتخار کنیم، هرچه که مردم رأی بدهند می پذیریم، هرچه خدا خواست همان می شود؛ رأی مردم برای ما ارزشمند است و هر کس رأی بیاورد عضو شورا می شود./1323/201/ص

ارسال نظرات