۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۷۹۵۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خداپرستان هرگز از پادشاهان ظالم اطاعت نمی‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان خداپرست هرگز بتان را پرستش نمی‌کند، گفت: انسان های خداپرست هرگز از بت زنده‌ مانند پادشاهان ظالم و غاصب اطاعت نمی‌کنند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم، چهارشنبه شب به مناسبت دهه اول جمادی الاول در مسجد شهید بهشتی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم خصائصی را بیان می‌کند که اگر در وجود افراد نهادینه شود محبوب همگان خواهند شد.

وی با اشاره به ستایش الهی، اظهار داشت: خداوند ستایش الهی را بر همگان واجب کرده است و در دین مبین اسلام نماز ستایش الهی است به همین سبب در لحظه اقامه نماز حضور قلب امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: نمازگزار در هنگام اقامه نماز باید خود را با انوار آن همراه کند خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: وای بر حال نمازگزارانی که در نماز توجه قلبی به خداوند ندارند؛ نماز باید با جان و دل اقامه شود.

این استاد مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نماز هدف نیست بلکه کمال انسان هدف اقامه نماز است، گفت: اشتباه عظیمی که جامعه بشری از ابتدا داشته آن بوده که مخلوق را به جای معبود پرستش کرده است کسانی که بت، شاه و هوای نفس اطاعت کرده در اصل آنان را عبادت کرده‌اند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: همه عالم هستی به فرمان الهی در حال فعالیت است پس خداوند متعال شایسته پرستش است اگر کسی پرستش را تنها مخصوص خداوند بداند هرگز راضی نمی‌شود غیر از الله را پرستش کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند در قرآن کریم نخستین مطلبی که به حضرت موسی(ع) بیان می‌کند آن است که تنها معبود، من هستم؛ کسانی که به دعوت دیگران عمل خیر انجام دهد در حقیقت به کلام الهی لبیک گفته است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کلید عالم خلقت در دستان خداوند است، تصریح کرد: انسانهای خداپرست هرگز از بت زنده‌ مانند پادشاهان ظالم و غاصب اطاعت نمی‌کنند.

این مفسر قرآن کریم گفت: پیامبر از خداوند درخواست می‌کرد که بارالها؛ همه اعضا و جوارح مرا نور قرار ده؛ نور جلوه پرستش و ایمان به خداوند است انسان موحد در عالم برزخ نور است و هرگز مورد سوال قرار نمی‌گیرد./202/813/ب1

ارسال نظرات