۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۷۹۲۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بالابردن قدرت نظامی و تجهیز توان موشکی ضروری است/ مسؤولان از عربده کشی دشمن نترسند

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه همه نیازهای یک جامعه اسلامی در جهت آرامش، آسایش و امنیت مردم باید به خوبی آماده و فراهم باشد، گفت: داشتن توان دفاعی و قدرت نظامی بالا سبب می شود که دشمن به کشور چشم طمع نداشته باشد.
امام جمعه شهرکرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به زمزمه هایی که از سوی سازمانهای بین المللی مبنی بر محدودیت توان موشکی ایران از سوی رسانه های معاند برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران شنیده می شود، گفت: اینکه چنین موضوعاتی از ناحیه دشمن مطرح می شود چیز تازه ای نیست و همیشه بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمن هیچگاه با توسعه نظام اسلامی به ویژه در زمینه امور نظامی، موشکی و هسته ای موافق نبوده و نخواهد بود، اظهار کرد: اگر در برهه ای از زمان هم دشمن نتوانسته کاری را انجام دهد به خاطر ضعف و ناتوانی آنها و توانمندی و اراده قوی نظام جمهوری اسلامی بوده که با تمام توان حرکت کرده ایم و به کار خود ادامه داده ایم.

عرصه موشکی؛ توان نظامی، تدافعی و تهاجمی انقلاب را قوت می بخشد

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بیشترین وحشت امروز دشمن از عرصه موشکی نظام اسلامی است، تصریح کرد: دشمن به خوبی می داند که عرصه موشکی توان نظامی و تدافعی و تهاجمی انقلاب را قوت می بخشد، به همین دلیل تا آنجا که بتوانند مخالفتهای خود را در این زمینه ابراز می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کارشکنی های دشمن از گذشته بوده و تازگی ندارد اما مهم این است که تا به امروز راه به جایی نبرده اند، افزود: اگر می خواهیم از این به بعد هم دشمن نتواند به خواسته های خود برسد یک شرط دارد و آن اینکه مسؤولان نظام در برابر عربده کشی و حرفهای پوچ و توخالی دشمن به خود واهمه راه ندهند و همچنان با اراده قوی به مسیر خود ادامه بدهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اگر مسؤولان مقاوم باشند و در برابر دشمن از خود ضعف و ناتوانی نشان ندهند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند، گفت: توصیه ما به مسؤولان این است که با همه توان و قدرت به راه خود ادامه بدهند و بدانند در این راه هم رهبر معظم انقلاب و هم مردم با همه توان یار و همراه آنها خواهند بود و هم به لطف الهی توانمندی و استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد. 

روحیه ایستادگی مسؤولان در برابر دشمن تقویت شود

وی با اشاره به اینکه به لطف الهی در این جهت در کشور کمبودی احساس نمی شود، خاطرنشان کرد: تنها نیاز امروز کشور این است که مسؤولان با اراده قوی و محکم به راه خود ادامه بدهند و در این بین از کسی نترسند که متأسفانه این اراده در بین برخی از مسؤولان مشاهده نمی شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه در پاسخ به این سؤال که با توجه به ضرورت تقویت قوای نظامی بر اساس فرمایشات و تأکیدهای مستمر رهبر معظم انقلاب، قدرت نظامی را چطور ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: تقویت قدرت نظامی کشور چیزی نیست که امروز از سوی رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده باشد، این تقویت همه جانبه از سوی اسلام و در قرآن با صراحت مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آیه 60 سوره انفال که می فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» خاطرنشان کرد: در این آیه قرآن به صراحت گفته شده است که هر چه می توانید توان دفاعی و نظامی خود را بالا برید تا دشمن از شما وحشت داشته باشد و بترسد؛ بنابراین بالابردن قدرت نظامی و تجهیز توان موشکی از ضرورتهای امروز جامعه اسلامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه همه نیازهای یک جامعه اسلامی در جهت آرامش، آسایش و امنیت مردم باید به خوبی آماده و فراهم باشد، تصریح کرد: داشتن توان دفاعی و قدرت نظامی بالا سبب می شود که دشمن به کشور چشم طمع نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد که ما ضعیف باشیم تا هر طور که خواست با ما رفتار کند، افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه رهرو اسلام ناب محمدی بوده اند و هیچ گاه در رفتار و عملشان به اندازه سرسوزنی از اسلام ناب فاصله نداشته اند؛ بنابراین ایشان به عنوان فرمانده کل قوا همیشه در جهت تقویت قدرت نظامی جامعه اسلامی قدم برداشته اند و به لطف الهی در این جهت به رشد قابل توجهی هم دست پیدا کرده ایم.

مذاکرات تا به امروز عزتمندانه نبوده است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهمترین راهکار امروز دشمن برای تضعیف نظام اسلامی مذاکره است، اظهار کرد: متأسفانه آنچه که امروز به عنوان مذاکره در حال شکل گیری است خلاف آموزه های اسلام است چراکه مذاکره در اسلام به معنای تبیین حقایق و واقعیتهای نظام اسلامی برای دشمن است.

وی با تأکید بر اینکه باید در مذاکرات قدرت و حقانیت نظام اسلامی را برای دشمن تبیین کنیم تا آنها به ماهیت انقلاب اسلامی پی ببرند، ابراز کرد: آنچه که ما باید از دشمن بگیریم علم و فناوری است که کشور برای رشد و پویایی به آنها نیاز دارد نه اینکه بخواهیم امتیازهای فراوان بدهیم تا چیزهای مختصر همانند هواپیما بگیریم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه روند مذاکرات انجام شده در کشور تا به امروز عزتمندانه نبوده است، افزود: متأسفانه امروز خرید نفت از سوی دشمن برای ما افتخار تلقی می شود در حالیکه این افتخار نیست، زمانی می توانیم به خود ببالیم که بتوانیم نفت را مایه رشد و آبادانی کشور قرار دهیم./301/9457/ب1

ارسال نظرات