۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۷۷۸۷۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برپایی نمایشگاه مجازی «تیتر انقلاب»، اجرای ۱۴۹ عنوان برنامه قرآنی در آذربایجان‌شرقی و دیدار مسؤولان شهرهای اهر و اسکو با ائمه جمعه از جمله اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با فرا رسیدن دهه‌ مبارک فجر و آغازسی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه مجازی عکس از تیترهای انقلاب در روزنامه های سال ۱۳۵۷ با عنوان «تیتر انقلاب» توسط  حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برپا می شود.

نمایشگاه مجازی «تیتر انقلاب» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در سایت حوزه هنری استان آذربایجان شرقی به آدرس artabriz.ir در معرض دید عموم قرار گرفته است.  تیتر «شاه رفت» یکی از ماندگار‌ترین تیترهای مطبوعات دوران انقلاب سال ۵۷ است، تیتر فوق در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ در صفحه نخست روزنامه اطلاعات نقش بست.

اما تیتری که برای تمام ایرانیان خاطره ساز است، تیتری که تنها با ۲ کلمه، قلب میلیون ها ایرانی را شاد کرد؛ «امام آمد».  این تیتر چهار بخش است اما بخش های مختلف جامعه را تحت الشعاع قرار داد، هنوز هم با دیدن این تیتر، یاد و خاطره روزهای سخت اول انقلاب برای ایرانیان تداعی می شود.


اجرای ۱۴۹ عنوان برنامه قرآنی در آذربایجان‌شرقی
حجت الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ۱۴۹ عنوان برنامه قرآنی از سوی دستگاه های عضو در کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی در قالب محافل بزرگ قرآنی از ۱۲ الی ۲۲ بهمن در مساجد استان برگزار می ‌شود.

 وی افزود: ۱۸۰ برنامه دیگر در عرصه های مختلف برنامه ریزی شده که رنگ و بوی مسجدی دارند و در ایام دهه فجر در سطح مساجد استان برگزار خواهد شد. اجتماع بزرگ مدافعان حرم نیز روز ۱۵ بهمن همزمان با ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) از ساعت ۱۰ در صحن مصلی بزرگ امام خمینی(ره) همراه با تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی  استقبال از آفتاب در بستان آباد، نمایشگاه تاب و محصولات فرهنگی در مرند، مسابقات کتابخوانی از وصیتنامه امام خمینی(ره) در کلیبر، کارگاه تبیین اندیشه های حضرت امام در ملکان، نشست بصیرتی ویژه کارکنان ادارات در اهر، برگزاری کلاس های آموزشی مداحی در ورزقان و همایش ویژه انقلاب در اسکو را از جمله برنامه های دهه فجر برشمرد.

حقایق و وقایع دوران انقلاب اسلامی برای جوانان تشریح شود
حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو در دیدار جمعی از مدیران شهرستان اسکو با اشاره به فرا رسیدن بهار انقلاب اسلامی اظهارداشت: این ایام فرصتی است تا وقایع دوران انقلاب اسلامی برای جوانان تبیین و تشریح شود. در این ایام با استعانت از خداوند متعال پیروزی حق بر باطل رقم خورد و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز شد و تاکنون این انقلاب با سرافرازی به راه خود ادامه داده است.

وی با تإکید بر اینکه 3 اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به‌ عنوان هویت اصلی انقلاب اسلامی هستند که با اعتقاد به آنها و رهبری خردمندانه امام راحل انقلاب ایران پیروز شد، ادامه داد: 12 بهمن سال 1357 به عنوان سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.

امام جمعه اسکو پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یک اتفاق بزرگ در جهان عنوان کرد و یادآور شد: همه ما در راستای عمل به رسالت خود باید در جشن‌های ایام الله دهه مبارک فجر حضور و مشارکت جدی داشته باشیم.

مسؤولان دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند
حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در دیدار اعضای شورای اداری و جمعی از مدیران شهرستان به مناسبت آغاز دهه فجر اظهار داشت: همان‌طور که امام راحل فرمودند از انقلاب اسلامی همچون گران‌بهاترین اشیا حفاظت و حراست کنید بایستی با تمام وجود از این انقلاب حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران تاکنون بعد از گذشت 38 سال از عمر انقلاب اسلامی با همت و وحدت از این انقلاب پشتیبانی کرده‌اند، افزود: ملت با وجود مشکلات عدیده‌ای که دارند از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه پای‌کار بودند و در مقابل تحریم‌های دشمنان ایستادند و از طرفی پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان نظام و انقلاب از جمله غربی‌ها را در راهپیمایی‌های گسترده و پرشور داده‌اند.

امام جمعه اهر با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: متأسفانه در زمان حکومت رژیم پهلوی ملت ما نه آزادی داشتند و نه می‌توانستند به تکالیف شرعی و واجبات دین اسلام برسند و اکثر قریب به‌ اتفاق ملت ایران در حالی مسلمان بودند که حتی نمی‌توانستند به توصیه‌های دین اسلام عمل کنند./935/303/ب2

ارسال نظرات