۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۶۰۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

گشایش نمایشگاه توانمندی های نیروی هوائی ارتش در تبریز، صدور مجوز ۲۱۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی و اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه سپاه عاشورا در دهه فجر از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آغاز دهه فجر، نمایشگاه توانمندی های دفاعی، رزمی و تجهیزات نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در پایگاه دوم شکاری شهید تیمسار فکوری تبریز گشایش یافت. این نمایشگاه به مدت 10 روز تا 22 بهمن برای بازدید عموم دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند از ساعت 9 و 30 تا 12 و 30 و ساعت 14 و 30 تا 17 و 30 از این نمایشگاه بازدید کنند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید خلبان جواد فکوری در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه نیروی هوائی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی برهه های زمانی در خدمت نظام و میهن اسلامی بوده است، گفت: نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدنه ملت بوده و خود را جدا از ملت نمی داند.

امیرسرتیپ حمید واحدی یکی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه را آشنائی آحاد مردم به ویژه جوانان تبریزی با توانمندی ها و دستاوردهای مهم نیروی هوائی در عرصه های مختلف فناوری بیان و اظهار کرد: ما علاقمندیم تا جوانان ضمن بازدید از این نمایشگاه، نسبت به توانمندی های دفاعی کشور در عرصه آسمان باخبر شوند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه که همه ساله در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود، دستاوردهای بسیار مفیدی داشته است که جذب جوانان متعهد و توانمند به بدنه نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی از آن جمله می باشد. انواع هواپیماهای جنگنده - بمب افکن میگ 29، اف 5 و صاعقه و همچنین هواپیماهای شکاری رهگیر در این نمایشگاه در معرض دید مردم گذاشته شده است.


صدور مجوز ۲۱۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی
محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، با بیان این‌که سرانه حمایتی کانون های فرهنگی هنری مساجد همزمان با دهه فجر به حساب آن ها واریز می شود، افزود: تعداد ۹۹ کانون فرهنگی هنری جدیدالتاسیس مساجد استان که در سال جاری راه اندازی شده اند، از سرانه حمایتی برخوردار شدند که در مجموع مبلغ بیش از یک میلیارد ریال به حساب این کانون ها واریز شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در ادامه از واریز مرحله دوم سرانه کانون های مساجد استان خبر داد و عنوان کرد: مرحله دوم سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی که تا پایان سال گذشته راه اندازی شده اند، واریز خواهد شد.

هادی نیا همچنین به تعداد کانون های جدیدالتاسیس و مجوزهای تازه صادر شده اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجوز ۲۱۸ کانون صادر و ۱۱۵ باب کانون نیز در سال جاری آغاز به کار کردند که ۱۶ باب بیشتر از سهمیه تعیین شده است.

وی تاکید کرد: بودجه ‌ای که امسال به هر کانون تعلق گرفت، حدود ۱۰ میلیون ریال برای کانون ‌های خاص و دارای فعالیت های متنوع، هفت میلیون ریال برای کانون‌ های فعال و چهار میلیون ریال نیز برای کانون ‌های نیمه فعال می ‌شود.


اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه سپاه عاشورا در دهه فجر
توکل فرهادی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، با تشریح برنامه های دهه فجر امسال خاطرنشان کرد: ۴۰۰ عنوان برنامه در طول دهه فجر در حوزه ها و پایگاه ها و واحدهای مقاومت استان آذربایجان شرقی اجرا می شود. ستادهای دهه فجر در حوزه ها و پایگاه ها و کانون ها و واحدهای مقاومت شهری استان راه اندازی شده و برنامه ها از لحاظ کمی و کیفی نیز افزایش داشته است.

فرهادی رژه‌ موتورسواران در روز ۱۲بهمن ماه از فرودگاه تبریز تا مزار شهدای گمنام، ویزیت رایگان در بیمارستان ‌های سپاه، اعزام اکیپ های درمانی به مناطق محروم و برگزاری یادواره های شهدا را از جمله این برنامه دانست و اظهار داشت: کمک هایی نیز جهت حمایت از جبهه مقاومت جمع آوری شده که تاکنون ۲۸۰ هزار پتو در استان آذربایجان شرقی از سوی مردم اهدا شده است.

فرهادی همچنین دیدار با ائمه‌ جمعه‌، برگزاری روشنگری با رویکرد گفتمان‌ سازی و انقلابی‌ گری، ارسال اکیپ‌ های درمانی به مناطق محروم و برگزاری همایش‌ های علمی را از دیگر برنامه های سپاه در دهه فجر برشمرد.


گشایش نمایشگاه آثار دومین جشنواره احیای دریاچه ارومیه
نمایشگاه خوشنویسی از آثار راه یافته به بخش مسابقه دومین جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه ارومیه در تبریز گشایش یافت. در این نمایشگاه ٤٤ اثر خوشنویسی از ابراهیم زینالی، ابراهیم نظری، ابوالفضل علی اوغلی، احد فیضی، احسان زرگری، اکبر مشتاق پور، امیر دانش مراغی، بهجت افتخاری، بهروز زینل زاده تبریزی، تقی عباسپور، حسین نصیرپور، حیدر ظفری، داود رسولی فر، رضا مقدم، رعنا فرشی نورالهی، رقیه دیزج چراغی و زهرا اشعارقدیم به نمایش گذاشته شده است.

اثر خوشنویسی ستار ولی نژاد، سمیرا شادی، سمیه نوحی اقدم، سهیلا نوری، شهرام فرشباف آقائی، شهریار روزی طلب، علی امین هیهاتی آذر، علی سقائی، علی طوفانی، علی عبدالحسین زاده، فرزاد کوزه گر غیاثی، فرشته سعیدی‌، محمدنقی نوعی پور، مریم قیصری، مهدی باقری، میرعلیرضا حسینی، ناصر قلیزاده، نعیمه رضا اهرابی و یونس آتشبار از دیگر آثار به نمایش گذاشته است.

گفتنی است، ٢٥٠ اثر از سراسر کشور در خط های نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث از خوشنویسان برجسته کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است./303/935/ب1

ارسال نظرات