۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۶۴۸۱
نویسنده کتاب «جدال دو اسلام»:

اعتقاد به مبارزه از ارکان گفتمان اسلام ناب است

نامداری با اشاره به جایگاه مبارزه در گفتمان اسلام ناب مطرح شده از سوی امام راحل، گفت: در این نوع نگرش، جوان اهل سنتی که اعتقاد به اصل امامت ندارد نیز تحت لوای اسلام ناب است اما یک عالم شیعی که معتقد به مبارزه نیست ذیل اسلام ناب قرار نمی گیرد.
جدال دو اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، روح الله نامداری، نویسنده کتاب «جدال دو اسلام» در نشست معرفی این کتاب که عصر پنجشنبه در مجتمع پاتوق کتاب مشهد برگزار شد، گفت: درباره امام خمینی(ره) و مسأله اسلام ناب محمدی(ص) کتاب های زیادی نوشته شده است اما فصل ممیز این کتاب با بقیه کتب، مبنای گزینش نامه ها و مطالب مواردی است که درگیری و جدال بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب را به طور واضح نشان می دهد.

وی افزود: متأسفانه مطالب و ذهنیتی که رسانه ها از امام(ره) نشان می دهند با واقعیت امام(ره) خیلی نزدیک نیست و تکه تکه کردن و طولانی شدن مقدمات و گسترده کردن مبحث معرفی امام(ره) و نظرشان درباره اسلام آمریکایی و اسلام ناب در دیگر کتب و رسانه ها سبب سردرگمی مخاطب و گم شدن مرکز ثقل این موضوع شده است.

نویسنده کتاب «جدال دو اسلام» با اشاره به ایجاد تحولات جدید در پی باز شدن باب مبارزه با شاه از سوی امام خمینی(ره) اظهار کرد: «امام خمینی(ره) در نامه ای به حمید روحانی گفتند که شما باید نشان دهید که مردم علیه ظلم و تحجر قیام کرده اند نه برای نماز خواندن و احکام فردی عبادی. امام(ره) برای شروع نهضت هیچ گاه نگفتند ابتدا مردم باید نماز بخوانند اما افراد بی نماز هم تحت تاثیر این تحولات قرار گرفتند و با نهضت همراهی کردند.

نامداری با اشاره تفاوت شیوه فرهنگی امام خمینی(ره) با شیوه امروزی خاطر نشان کرد: ما فکر می کنیم برای همراه کردن مردم با جریان انقلاب باید فرد ابتدائا اسلام بیاورد، بعد احکام را رعایت کند و یا در برنامه های خودمان گاهی فکر می کنیم باید 20 سال مطالعه کنیم، بعد شروع به کار فرهنگی کنیم. در حالی که امام خمینی (ره) این گونه نبودند کار می کردند و بعد قدم بعدی را بر می داشتند و معتقد بودند وقتی ما وظیفه و تکلیف را انجام دهیم خدا قدم بعدی را برای ما روشن خواهد کرد.

وی با اشاره به تقسیم بندی کلامی اصول دین افزود: امام(ره) بدون نفی این تقسیم بندی مسأله اسلام ناب را که با ظلم و اشرافی گری و تحجر مبارزه دارد، مطرح می کنند. با این نگرش جوان اهل سنتی که اعتقاد به اصل امامت ندارد نیز تحت لوای اسلام ناب است اما یک عالم شیعی که معتقد به مبارزه نیست ذیل اسلام ناب قرار نمی گیرد./202/820/ب1

ارسال نظرات