۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۷۶۱۵۲
معاون امنیتی وزیر کشور:

توسعه معرفت زائران راه جلوگیری از انحراف اربعین است

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: دشمنان دنبال تحریف راهپیمایی اربعین هستند بنابراین باید معرفت زائران بالا رفته و فرهنگ اربعین توسعه یابد.
ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور امروز در اختتامیه دومین سوگواره عبرات که در وزارت کشور برگزار شد، با تسلیت شهادت آتش‌نشانان کشورمان، گفت: همه مدیران می‌دانند که برای یک سفر خارجی چه مقدماتی نیاز است.

ذوالفقاری عنوان کرد: در اجتماع بی‌نظیر اربعین زائران از 5 قاره و همه ادیان حضور دارند، که از نظر خصوصیات و نوع مدیریت این تجمع را صرفا در عاشورا می‌توان مشاهده کرد.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به ویژگی دیگر راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: تمام زائران، میزبانان، خادمان و همه کسانی که در این مسیر مسؤول بودند با عشق و ایمان فعالیت داشتند.

وی ابراز کرد: اربعین ظرفیت‌های فراوانی همچون ایجاد وحدت و یکپارچکی بین پیروان اسلام با سایر ادیان را دارد بنابراین برنامه‌ریزی ما باید در راستای هدفی بالاتر قرار گیرد.

ذوالفقاری گفت: اربعین ظرفیت تحول روحی و رفتاری در جامعه، ایجاد صلح در دنیا، شکست راهبرد اسلام‌هراسی، ناکام گذاشتن مثلث شوم غربی، عربی و ابری را دارد.

معاون امنیتی وزیر کشور بیان داشت: تمام برنامه‌های ما وسیله و ابزار است هدف نهایی توسعه فرهنگ صحیح اربعین در جامعه و بین مسلمانان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ اربعین باید هدف اصلی ما باشد اگر چه باید تسهیلات لازم برای زائران فراهم شود.

ذوالفقاری عنوان کرد: اقدامات زیادی در حوزه فرهنگی صورت گرفته است در بخش سازماندهی و برنامه‌ریزی، فرهنگی و هنری اقدامات فراوانی صورت گرفته است.

معاون امنیتی وزیر کشور اظهار داشت: با وجود عظمت اربعین، آسیب‌های مهمی می‌تواند آن را تهدید کند چراکه دشمنان بیکار نیستند، این کنگره بزرگ را دیده و آن را بایکوت کرده در عین حال دنبال آن هستند که آن را به انحراف بکشانند.

وی ابراز کرد: اگر دشمن بخواهد با اربعین مواجه داشته باشد به طور قطع از درون آن آغاز خواهند کرد، اگر در برنامه‌ریزی‌ها غفلت کنیم به اربعین آسیب خواهند زد.

ذوالفقاری گفت: باید بعد معرفتی زائران در اربعین بالا برود، باید اربعین مردمی باقی بماند هر کس هم در این مسیر قدم برمی‌دارد باید در قالب مردمی حرکت کند.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی شورای راهبردی ستاد اربعین، بیان داشت: امیدواریم که سال آینده از ابتدای سال اقدامات لازم را داشته باشیم و اشکالات نسبت به سال گذشته کمتر شود./201/807/ب1

ارسال نظرات