۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۵۲۱۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تدوین دائره‌المعارف خبرنگاران آذربایجان‌شرقی، اختصاص ردیف بودجه برای احیای مکاتب فرهنگی تبریز و انتخاب جبارزاده به عنوان نماینده استانداران در شورای عالی اداری از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدفاضل بلاغی مبین، مدیر روابط عمومی مؤسسه آموزشی نبی اکرم(ص) از تدوین و انتشار دائره‌المعارف خبرنگاران استان آذربایجان‌شرقی از سوی این مؤسسه خبر داد و افزود: فایل جمع آوری اطلاعات خبرنگاران بر روی سایت موسسه آموزشی نبی اکرم (ص) به آدرس www.ucna.ac.irقرار داده شده است.

وی اظهار کرد: تمامی خبرنگاران می توانند با مراجعه به وب سایت این موسسه فرم مزبور را تکمیل و از طریق آدرس پست الکترونیکی info@ucna.ac.ir ارسال و اصل فرم را نیز به روابط عمومی موسسه تحویل دهند. ارسال اصل فرم نیز توسط فاکس موسسه به شماره 04134442095 امکان پذیر است.

بلاغی، با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی ریاست موسسه، ادامه داد: تدوین و آماده سازی دائره المعارف هنرمندان نمایش استان نیز زیر چاپ است. با توجه به محدودیت زمانی در جمع آوری اطلاعات، از خبرنگاران درخوست می شود اطلاعات خود را تا آخر بهمن سال جاری به این موسسه ارسال کنند.

اختصاص ردیف بودجه برای احیای مکاتب فرهنگی تبریز
سعید حاجی زاده، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز از اختصاص ردیف بودجه ای مستقل برای احیای مکاتب فرهنگی تبریز در بودجه سال 96 خبر داد و گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مورد توجه مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر قرار داشته و در بودجه سال 96 نگاه ویژه ای به این موضوع شده است.

وی با بیان این‌که عمده درخواست های اهالی فرهنگ و هنر همواره بر حمایت های مالی استوار بوده است یادآوری کرد: برای نخستین بار در بودجه سال 96 ردیف بودجه ای مستقل برای احیا و توسعه مکاتب هنری تبریز اختصاص داده شده است.

حاجی زاده ادامه داد: اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز برنامه های حمایت از 17 رشته فرهنگی و هنری را تدوین و به منظور تصویب نهایی در بودجه سال آینده به صحن علنی شورای شهر ارائه خواهند کرد.

حمایت از نخبگان زمینه ساز انگیره برای جوانان است
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در جمع مسؤولان این شهر با بیان این که باید به استفاده از استعدادهای جوانان اعتقاد داشت و به آنان اعتماد کرد، گفت: حمایت از نخبگان جامعه زمینه ساز انگیزه برای جوانان است.

وی افزود: امروز داشته های کشور از برکت وجود نخبگان است؛ نخبگان هم در مقابل استعداها و قدرت علمی خود مسؤول هستند و شکر این نعمت از راه خدمت به مردم و انقلاب میسر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسؤولان توجه بیشتری به جوانان نخبه و با استعداد کشورمان داشته باشند، گفت: حمایت از این سرمایه های ملی و معنوی موجب می شود برای سایر جوانان نیز ایجاد انگیزه شود تا در کشور بمانند و برای پیشرفت روزافزون علمی تلاش کنند.

جبارزاده نماینده استانداران در شورای عالی اداری شد
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نامه‌ای به معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی را به عنوان نماینده استانداران برای عضویت در شورای عالی اداری معرفی کرد.

شورای عالی اداری شورایی فرابخشی است که طرح‌های اصلاحی نظام اداری و اجرایی کشور را که توسط دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورا ارایه می‌شود را بررسی و تصویب می‌کند. ریاست این شورا بر عهده رییس جمهور و دبیر آن معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور است./935/303/ب2

 

ارسال نظرات