۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۹۷۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

آیت الله هاشمی همواره منافع نظام را بر منافع شخصی ترجیح می داد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره منافع نظام و کشور را بر منافع شخصی ترجیح می داد، گفت: این عالم بزرگوار در طول 38 سال گذشته با توجه به همه شرایط موجود هیچ گاه به دنبال سوء استفاده از امکانات و جایگاه برای خود نبود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان، استاد حوزه علمیه مازندران پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلای این شهرستان با بیان این که خداوند در قرآن رمز بقا و ماندگاری انسان ها را در پنج عامل می داند، گفت: علم و دانش، مجاهدت در راه خدا، مسؤولیت پذیری، ولایت پذیری و سعه صدر این رموز مهم است.

وی با بیان این که کسانی که به این عوامل مهم وابسته باشد جاودانه خواهد ماند و نسبت به دیگر انسان ها برتری خواهد داشت، افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به پنج ویژگی اشاره شده مجهز بودند و رمز ماندگاری ایشان همین شاخصه های مهم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از برجسته ترین شاگردان آیت الله بروجردی(ره) و امام راحل در فقه و اصول و همچنین علامه طباطبایی در تفسیر فلسفه و حکومت بود، تصریح کرد: علیرغم این که این شخصیت برجسته در دوران جوانی به درجه اجتهاد رسید اما مقام علمی او تحت تأثیر سایر ابعاد وجودی ایشان قرار گرفت.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای پیروزی نهضت انقلاب، سختی ها و مشکلات بسیاری را تحمل کرد، افزود: این شخصیت برجسته انقلاب در این مسیر شکنجه، تبعید و زندان را تحمل کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ گاه در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های آن تردید نکرد، بیان داشت: سختی ها و مشکلات موجود در مسیر راه این شخصیت برجسته انقلاب را از ادامه راه باز نداشت.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دورانی که به دلیل مبارزات در زندان های ساواک محصور بود به تلاش های علمی خود ادامه داد، افزود: ایشان در دوران زندان بیش از ۲۰ جلد کتاب نفیس در تفسیر قرآن و کشف مبهمات و بازشکافی واژگان قرآنی نوشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش ها و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها به پیروزی انقلاب اسلامی ختم نشد، خاطرنشان کرد: مدیریت جبهه های حق علیه باطل نیز یکی دیگر از صحنه هایی بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن مقطع نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ تحمیلی جانشین فرمانده کل قوا بود و فرماندهی جنگ را بر عهده داشت، تصریح کرد: این شخصیت برجسته انقلاب پس از پایان جنگ تحمیلی نیز به سمت ریاست جمهوری رسید و از همه توان و ظرفیت های آن دوران جهت عمران آبادی و سازندگی کشور استفاده کرد.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک مجاهد انقلابی یاد کرد و با بیان این که این شخصیت برجسته انقلاب لحظه ای در دفاع از ارزش های انقلاب درنگ نکرد، افزود: این روحانی مبارز تا آخرین لحظه به فکر اعتلای کشور و نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که آیت الله هاشمی همواره دغدغه رفاه و معیشت مردم را داشت، تصریح کرد: ایشان در همه سخنرانی های خود بر ضرورت تلاش بیشتر دولت برای پیشرفت و تعالی کشور تأکید داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی زمانی با وجود تبعید، زندان و شکنجه دست از دفاع از انقلاب برنداشت، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط کشور پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه سخنان خود به دیگر مسؤولیت های آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از دوران ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان این که ریاست مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام از آخرین مسؤولیت های این شخصیت برجسته انقلاب بود، گفت: آیت الله هاشمی حتی در آخرین ساعات فوت خود دغدغه خدمت به نظام و انقلاب داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی خستگی ناپذیر یاد کرد و افزود: ایشان فردی پرکار و توانمند بود و هیچ گاه از کار و رسیدگی به امور کشور خسته نمی شد و در طول روز نیز ساعت ها کار مفید انجام می داد.

حجت الاسلام ابراهیمیان دفاع از ولایت فقیه را یکی از ویژگی های مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان در شرایط خفقان دوران پهلوی، نخستین مدرس درس ولایت فقیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تهران بود و همواره نسبت به این مسأله اعتقاد قلبی داشت.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی مدافع حقیقی ولایت فقیه بود و در این مسیر شفاف نظر خودشان را بیان می کردند، بیان داشت: آیت الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله کسانی بود که مقام معظم رهبری وی را سرمایه نظام و رهبری برشمردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، صبر و استقامت را از دیگر ویژگی های مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و تصریح کرد: این شخصیت برجسته انقلاب همه انتقادات و نظرهای مخالف نسبت به خود را با جان و دل می پذیرفت و هیچ گاه در مقام پاسخگویی بر نمی آمد.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره منافع نظام و کشور را بر منافع شخصی ترجیح می داد، خاطرنشان کرد: ایشان در طول 38 سال گذشته علیرغم همه شرایط موجود هیچ گاه به دنبال سوء استفاده از امکانات و جایگاه برای خود نبود.

وی با تأکید براین که آیت الله هاشمی رفسنجانی موضوع انقلاب و ولایت فقیه را خط قرمز خود می دانستند، تصریح کرد: همه سفارش و دغدغه ایشان در سه دهه اخیر مسأله وحدت و همدلی در کشور بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز کشورمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند مسأله وحدت و همدلی است، خاطرنشان کرد: این وحدت و همبستگی در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلی یافت./1317/204/ب2

ارسال نظرات